• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
رئیس پلیس راهور فراجا: 

تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ ممنوع شد

  • کد خبر : 57162
  • 07 اسفند 1402 - 15:04
تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ ممنوع شد
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مأموران پلیس راه از ادامه تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ از محورهای کوهستانی و برف‌گیر جلوگیری خواهند کرد و این اقدام با هدف حفظ ایمنی رانندگان و مسافران انجام می‌شود.

به گزارش نبض وطن،سردار سیدتیمور حسینی با اشاره به بارش برف و باران در برخی از جاده‌های کشور اظهار کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که در جاده‌های نیمی از استان‌های کشور بارش برف و باران رخ داده است و این وضعیت در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر نیازمند رعایت بعضی نکات است که باید از سوی رانندگان و مسافران جدی گرفته شود.

وی با تاکید بر همراه داشتن زنجیر چرخ در محورهای برف‌گیر افزود: مأموران پلیس راه از ادامه تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ از محورهای کوهستانی و برف‌گیر جلوگیری خواهند کرد و این اقدام با هدف حفظ ایمنی رانندگان و مسافران انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه توصیه پلیس پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری است، گفت: در مواردی دیده شده که هنگام بارش برف برخی از افراد برای برف‌بازی به جاده‌های برفی می‌روند که لازم است از این اقدام پرهیز کنند، همچنین آن دسته از افرادی که ممکن است به سفر رفته و قصد بازگشت داشته باشند، در صورت امکان، زمان بازگشت خود را به روز دیگری موکول کنند.

سردار حسینی ادامه داد: رانندگانی که بنا به ضرورت باید در محورها تردد داشته باشند، همراه داشتن زنجیر چرخ بود، داشتن اطمینان از سالم بودن برف‌پاک‌کن و بخاری وسیله نقلیه، پر بودن باک خودرو هنگام حرکت، همراه داشتن خوراک کافی و لباس گرم را باید مد نظر قرار دهند.

وی اضافه کرد: رانندگان در محورهای برفی و بارانی با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب رانندگی کنند و اگر در محوری با کاهش دید مواجه شدند، حتی در طول روز نیز چراغ‌های وسیله نقلیه خود را روشن کنند تا از سوی خودروهای دیگر رؤیت شوند.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه مأموران پلیس راه و راهور در سطح جاده‌ها و معابر شهری حضور دارند، گفت: مأموران پلیس از زمان صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در خصوص بارش‌ها برای مدیریت آمد و شد و تأمین امنیت و ایمنی ترافیکی رانندگان و مسافران در آماده‌باش کامل قرار دارند و لازم است که مردم نیز با آنان همراهی و همکاری داشته باشند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=57162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.