• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

شیشه فروش: ستاد مدیریت بحران در تمام شهرستان‌ها فعال هستند

  • کد خبر : 57207
  • 08 اسفند 1402 - 3:20
شیشه فروش: ستاد مدیریت بحران در تمام شهرستان‌ها فعال هستند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران در تمام شهرستان‌ها فعال هستند، گفت: در حدود ۱۶ شهرستان اعمال محدودیت‌ها انجام و در این شهرستان‌ها مدارس غیرحضوری یا با تأخیر آغاز شد، همچنین ادارات و مدارس بعضی مناطق به دلیل شدت برف و یخ‌زدگی تعطیل شد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: ماهیت سامانه بارشی اخیر، سرد قطبی است که از شمال استان وارد شد و بیشتر مناطق شمال را دربرگرفت و شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما در مناطق مختلف هستیم.

وی با بیان اینکه امروز به وضوح شاهد کاش دما در مناطق مختلف بودیم، افزود: این سامانه موجب شد در ۲۴ ساعته گذشته در کاشان ۳۴ سانتی‌متر برف گزارش شود، همچنین اردستان در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ سانتی‌متر، اصفهان ۱۱ سانتی‌متر و پیش از آن ۱۳ سانتی‌متر، نائین ۸.۶ و ۱۴ سانتی‌متر بارش برف داشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در نطنز در مجموع ۴۸ ساعت گذشته ۳۶ سانتی‌متر، نائین ۲۳ سانتی‌متر و اصفهان ۲۴ سانتی‌متر، اردستان ۳۸ سانتی‌متر، کاشان ۴۲ سانتی‌متر و آران و بیدگل ۳۹ سانتی‌متر بارش برف رخ داده و به طور کلی بیشتر بارش‌ها مربوط به مناطق شمالی از جمله کاشان، نطنز و آران‌وبیدگل خوانسار بوده است و به تدریج مناطق غرب استان، فریدون‌شهر و گلپایگان را دربرگرفت.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران در تمام شهرستان‌ها فعال شد، ادامه داد: در حدود ۱۶ شهرستان اعمال محدودیت‌ها انجام و در این شهرستان‌ها مدارس غیرحضوری یا با تأخیر آغاز شد، همچنین ادارات و مدارس بعضی مناطق به دلیل شدت برف و یخ‌زدگی تعطیل شد.

وی با بیان اینکه در محور اردستان – اصفهان یک تریلی دچار حادثه شده بود که متعاقب آن محدودیت تردد به وجود آمد، اضافه کرد: در گردنه نیه نطنز از شب گذشته شاهد یخ‌زدگی جاده هستیم و تردد خودروها تا حدودی دچار مشکل شده و این موضوع در صورتی است که ابلاغ شده بود خودروها بدون امکانات وارد جاده نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه خودروهای شخصی وارد محورهای برف‌گیر به‌ویژه اتوبان شرق، نطنز – کاشان و گردنه نیه نشوند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، عنوان کرد: به همراه داشتن امکانات و زنجیر چرخ برای ورود به جاده‌ها الزامی است و رانندگان باید به هشدارهای پلیس دقت کنند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه طی ۴۸ ساعت گذشته به ۴۲۰ خودرو در جاده‌ها امدادرسانی شده است، خاطرنشان کرد: امدادرسانی به ۷۸۰ نفر انجام و شرایط اسکان اضطراری ۵۲۰ نفر در جاده‌ها فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام جاده‌ها باز است و تنها در محور آزادراه‌های اردستان به اصفهان، گردنه نیه و گردنه زنجیرگاه-پلیس محدودیت تردد وجود دارد، گفت: مسیر روستای کلوسه در فریدون‌شهر مسدود و عملیات بازگشایی آن در حال انجام است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این سامانه تا پایان امشب با شدت و ضعف در مناطق مختلف فعال باشد، افزود: سیستم جنوبی و شمالی مجدد روز سه‌شنبه وارد می‌شود و تا پایان هفته استقرار دارد، مدیریت بحران استان تا پایان هفته آماده‌باش است و تیم‌های شهرداری‌ها با ۱۰۰ تیم برای بازگشایی معابر در شهر اصفهان تلاش کردند، عملیات نمک‌پاشی و شن‌پاشی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه شاهد چند مورد آبگرفتگی بودیم، تصریح کرد: پس‌زدگی فاضلاب نیز از جمله مشکلاتی بود که وجود داشت که عوامل شرکت آب و فاضلاب به این موارد ورود پیدا کردند، چند فرونشست نیز به دلیل جمع شدن آب رخ داد که شهرداری‌ها به کمک آمدند و تا کنون خسارت جدی وارد نشده است، اما تاکید بر این است که افراد نزدیکی ساختمان‌های فرسوده و ناایمن ساکن نشوند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=57207

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.