• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

وزیر فرهنگ: تحول جدی فرهنگ‌پایه در منطقه خلیج فارس ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 57267
  • 08 اسفند 1402 - 12:36
وزیر فرهنگ: تحول جدی فرهنگ‌پایه در منطقه خلیج فارس ایجاد می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک تحول جدی فرهنگ‌پایه در منطقه خلیج فارس با هدف اصلی حفظ سنت‌های فرهنگی و تبلیغ و ترویج آن ایجاد می‌شود.

به گزارش نبض وطن به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در هشتصدوشانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: در شورای مهندسی فرهنگی مصوب شد که مصوبات شورای فرهنگ عمومی کشور، برای تأثیرگذاری بیشتر در اجرای مصوبات توسط استاندار ابلاغ شود.

وی در ادامه درباره توصیه‌های سفرهای نوروزی با بیان اینکه عموم مردم به مناسک دینی از جمله روزه در ماه مبارک رمضان پایبندی کامل دارند، اما ما هم باید اقتضائات را برای مسافران در ماه رمضان فراهم کنیم، افزود: همکاران در استان‌ها باید برنامه‌های ویژه فرهنگی و هنری برای اوقات فراغت افرادی که ملاحظات روزه دارند یا قصد سفر ندارند را آماده کنند.

وزیر فرهنگ همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه قرآن عنوان کرد: از یکم فروردین سال آینده نمایشگاه قرآن تهران و هم‌زمان با آن در استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

اسماعیلی گفت: یکی از سیاست‌های جدی دولت توجه به اقتصاد دریا با اولویت حفظ تعادل فرهنگی و ارتقای سنت‌های اصیل و دیرپا در جزایر و مناطق جنوب کشور است، اما اقدامات قبلی، به دلیل توجه نداشتن به اقتضائات فرهنگی و اجتماعی، همراه با برخی تجارب تلخ شده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید فهممان از توجه به دریا به گسترش فرهنگ غربی تقلیل پیدا کند، چرا که این نشان‌دهنده نبود نگاه فرهنگی که لازمه توسعه متوازن به‌شمار می‌آید، است، تصریح کرد: جزایر بی‌نظیر و زیبای نظیر قشم به اندازه‌ای تنوع لباس، غذا و نوا و آوا دارد که باید مرکز اصلی فرهنگی در منطقه شمال و جنوب خلیج‌فارس باشد، ولی نگاه نادرست، تلاش می‌کند این مناطق را به محلی برای نمایش سبک زندگی و فرهنگی تبدیل کند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: سیاستی را شروع کردیم که تأسیس اقلیم‌های فرهنگی است و در این راستا در سه منطقه آذربایجان‌غربی، منطقه مرکزی شامل همدان، زنجان (بزرگراه حکمت) و همچنین در منطقه خراسان رضوی این سیاست را پیش می‌بریم.

اسماعیلی عنوان کرد: یک تحول جدی فرهنگ‌پایه در منطقه خلیج‌فارس با هدف اصلی حفظ سنت‌های فرهنگی و تبلیغ و ترویج آن ایجاد می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=57267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.