• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

توسعه مشاغل خانگی در گرو ارائه تسهیلات است

  • کد خبر : 5845
  • 26 فروردین 1400 - 11:30
توسعه مشاغل خانگی در گرو ارائه تسهیلات است
به اعتقاد یک فعال مشاغل خانگی در اصفهان، برای حمایت و توسعه مشاغل خانگی اعطای تسهیلات در اولویت بالایی قرار دارد.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایسنا، مرضیه زاهدی  اظهار کرد: در حوزه فرش، تابلو فرش، آموزش و خدمات این رشته در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می کنم.

وی درباره تاثیر قوانین و مقررات موجود بر توسعه مشاغل خانگی، گفت: به شخصه از نحوه اجرای قوانین رضایت ندارم، به عنوان مثال فعالان مشاغل خانگی همواره در دریافت تسهیلات بانکی دچار مشکل هستند و به نوعی شاهد سنگ اندازی و اصطکاک بین ارگان ها و دستگاه های متولی هستند.

این فعال حوزه مشاغل خانگی در اصفهان افزود: مطابق قانون در ارائه تسهیلات و وام به فعالان مشاغل خانگی اداره کار، اداره صمت و فرمانداری باید بعد از بررسی مجوز را صادر کنند، اما متاسفانه بین این نهادها تعاملی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه برای حمایت و توسعه مشاغل خانگی اعطای تسهیلات در اولویت بالایی قرار دارد، معتقد است که ساخت شبکه های مجازی، بازاریابی و … با توجه به علم روز و آموزش می تواند توسط فعالان مشاغل خانگی مهیا شود، اما اعطای تسهیلات، از دست شخص خارج است، بنابراین فعالان این حوزه نیاز به همراهی و همکاری بیشتری دارند.

زاهدی البته توضیح داد: حتی برای ایجاد یک صفحه مجازی بازاریابی، فعال حوزه مشاغل خانگی نیازمند هزینه و اعتبار است.

وی همچنین مهمترین فرصت ها و ظرفیت های مشاغل خانگی در استان را صنایع دستی عنوان کرد، افزود: ساخت زیورآلات، میناکاری، قلم زنی، قلم کاری و … زمینه مناسبی برای توسعه مشاغل خانگی در اصفهان است.

این فعال حوزه مشاغل خانگی با اعتقاد بر اینکه تولیدات مشاغل خانگی قابلیت فروش در خارج از شهر، کشور و حتی بازارهای جهانی دارد، گفت: بسیاری از تولیدات مشاغل خانگی همچون فرش دستباف قابلیت صادرات دارند و فرش بعد از نفت قابلیت ارزآوری بالایی دارد.

وی با اشاره به نقاط ضعف افرادی که تمایل به راه اندازی فعالیتی در حوزه کسب و کار خانگی دارند، گفت: اگر آموزش و مهارت آموزی جدی نگرفته نشود، به طور قطع کیفیت تولیدات مشاغل خانگی بسیار پایین خواهد بود.

زاهدی همچنین تحریم ها را یکی از مشکلات جدی پیش روی توسعه مشاغل خانگی دانست و توضیح داد: اگرچه با ۱۰۰ درصد ظرفیت تمام اطلاعات و هنر خود را به هنرجویانم آموزش می دهم، اما آنها در مسیر تولید، به دلیل تحریم ها، دسترسی به مواد اولیه باکیفیت برای ارائه به بازارهای داخلی و بین المللی را ندارند.

وی در ادامه طرح ملی مشاغل خانگی در اصفهان را طرحی خوب ارزیابی کرد و گفت: اگرچه جهاد دانشگاهی به عنوان مجری، از پشتیبان های این طرح حمایت می کند و آموزش های متعددی را ارائه می دهد، اما متاسفانه ارگان های دولتی حمایت مناسبی در راستای پیشبرد اهداف این طرح ندارند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=5845

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.