• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

۳۰۲ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی روستای لنجان ثبت‌نام کردند

  • کد خبر : 5848
  • 26 فروردین 1400 - 11:37
۳۰۲ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی روستای لنجان ثبت‌نام کردند
فرماندار شهرستان لنجان گفت: ثبت‌نام 302 نامزد انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در لنجان نهایی شد

به گزارش نبض وطن، خدامراد صالحی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شوراهای شهر و روستا برآمده از مبانی، اهداف و سیاست‌های کلی نظام اسلامی و از جمله نهادهای جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید و می توان گفت شور و مشورت در حکومت اسلامى از جایگاه ویژه‏اى برخوردار است.

وی افزود: مدیریت توسعه روستایی فرآیند چند جانبه ای است که شامل سه رکن اساسی؛ مردم، دولت و نهادهای عمومی بوده و دراین فرآیند با مشارکت مردم و از طریق تشکیلات و سازمان های روستایی برنامه­ها و طرح­های توسعه روستایی تدوین و اجرا گردیده و تحت نظارت و ارزشیابی قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: توسعه پایدار روستایی یکی از اهداف اساسی سیاست گذاری­های کلان درهمه کشورها و بخصوص در جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: درسیستم جدید مدیریتی کشور، مدیریت روستاها به شوراها و دهیاری ها سپرده شده است، مدیریت روستایی در واقع فرآیند سازماندهی و هدایت جامعه و محیط روستایی از طریق شکل دادن به سازمان‌ها و نهادهاست و این سازمان­ها و نهادها، ابزار یا وسایل تأمین هدف­های جامعه روستایی هستند، هدف‌هایی که مردم آن را ترسیم می­کنند و می‌پذیرند.

صالحی اضافه کرد: در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها ۳۰۲ داوطلب در این شهرستان ثبت‌نام کردند؛ که نسبت به دوره قبل، ۳۱ نفر افزایش ثبت نام را نشان می دهد و بر اساس تفکیک سه بخش شهرستان لنجان‌، ۴۷ داوطلب در بخش مرکزی و ۲۵۵ داوطلب در بخش باغبهادران برای ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا نام‌نویسی کردند.

وی عنوان کرد: در ۳۱ روستا شورای ۳ نفره (در بخش مرکزی ۶ روستا و در بخش باغبادران ۲۵ روستا) و ۶ روستا نیز با شورای ۵ نفره در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا، واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها هستند.

فرماندار شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: با پایان یافتن مهلت ثبت‌نام داوطلبان شورای اسلامی روستاها، ۳۰۲ داوطلب در دو بخش تابعه این شهرستان شامل بخش مرکزی و باغ بهادران نام نویسی کردند؛ که تعداد نامزدها نسبت به دوره قبل انتخابات ۱.۷۵ درصد افزایش یافته است.

گفتنی است؛ برای ۱۲۳ کرسی اصلی شورای روستا ۳۰۲ نفر ثبت نام کردند که به ازای هر کرسی ۲.۵ نفر (به ازای هر کرسی در بخش مرکزی ۲.۶ و برای هر کرسی در بخش باغ بهادران ۲.۴ نفر ثبت نام کرده اند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=5848
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.