• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

ساخت ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی

  • کد خبر : 58501
  • 14 اسفند 1402 - 14:30
ساخت ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین آیین‌نامه انسداد مبادی بی‌سوادی کشور گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه برای سال تحصیلی جدید ساخته خواهد شد.

به گزارش نبض وطن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در جلسه شورای قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی با اشاره به برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار کرد: حضور با شکوه مردم پای صندوق‌های رأی، نشان از عمق اعتقادات ملت شریف ایران به انقلاب اسلامی دارد.

وی افزود: این قرارگاه با سه هدف تمرکز، انسجام و هماهنگ‌سازی و جذب ظرفیت‌های برون‌سازمانی شکل گرفته و مسئله عدالت آموزشی یک امر مهم است که به دنبال برطرف کردن آن در سطح کشور هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید به ضرورت تمرکز بر مسئله عدالت آموزشی تصریح کرد: مأموریت اصلی قرارگاه برطرف کردن این مسئله است و مسئله این قرارگاه تحقق عدالت آموزشی است و باید همه فعالیت‌ها از جمله همین قرارگاه در راستای سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش باشد.

صحرایی با تاکید بر کار تحولی گفت: کار سازمانی علم و حلم لازم را می‌خواهد و ضمن علم داشتن به کار باید صبور بود تا تحول صورت گیرد، ستاد راهبری و پشتیبانی سند تحول بنیادین با ریاست معاون اول رئیس جمهور با حضور تعدادی از وزرا در این دولت کار اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین را پیگیری کرد و پروژه‌هایی از جمله آئین‌نامه توسعه مهارت دانش‌آموزان کشور، انسداد مبادی بی‌سوادی و مواردی دیگر از جمله مصوبات آن است.

وی اضافه کرد: باید سالانه عملکرد دستگاه‌ها در ارتباط با اجرای سند تحول بنیادین از سوی وزارت آموزش و پرورش گزارش شود که اولین بار در این دولت انجام خواهد شد، بسته آموزشی بزرگسالان نیز باید متفاوت دیده شود تا زمینه بازگشت به تحصیل آن‌ها فراهم شود.

وزیر آموزش و پرورش به با بیان اینکه در مسئله هنرستان‌های جوار صنعت باید با کارخانجات بزرگ توافق کرد تا شاهد تحولی مهم در این راستا باشیم، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ۱۴۰۳ فضای ورزشی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دخترانه برای سال تحصیلی جدید ساخته خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=58501

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.