• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر خبر داد:

غرس ۷ هزار اصله نهال در خطه طلایی ایران

  • کد خبر : 58512
  • 14 اسفند 1402 - 15:03
غرس ۷ هزار اصله نهال در خطه طلایی ایران
شهردار زرین شهر گفت: با توجه به فرا رسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی ۷ هزار اصله نهال در پارک‌ها، بوستان‌ها و محلات مختلف شهر در این هفته کاشته خواهد شد.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: اهمیت و نقش درخت و توسعه درختکاری بر هیچ کس پوشیده نیست چراکه درخت نقش مهمی در دنیای صنعتی امروز که مملو از آلودگی‌های مختلف بوده همچون شریان اصلی حیات کره خاکی عمل کرده و گنجینه ارزشمندی برای حفظ سلامت انسان است.

وی افزود: درخت نه تنها در جذب گرد و غبار هوای تنفسی انسان، کاهش آلودگی صوتی، جلوگیری از فرسایش خاک کشاورزی و زمین در هنگام سیلاب مؤثر عمل می‌کند بلکه نقش بسزایی در تغییر آب و هوا و ایجاد تعادل در چرخه طبیعت دارد و با توجه به کار کرد درختان تک تک افراد در حفظ و پاسداری از منابع طبیعی به خصوص پوشش‌های گیاهی مسئول هستند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی ۷ هزار اصله نهال در پارک‌ها، بوستان‌ها و محلات مختلف شهر در این هفته کاشته خواهد شد و علیرغم کمبود منابع آبی، در تلاش هستیم از تک‌تک درختان شهر مراقبت کرده تا خطه طلایی همچنان باغ‌شهر باقی بماند و شهروندان تنفس بهتری در شهر داشته باشند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ درختکاری میراث ما برای آیندگان است، اضافه کرد: ویژه برنامه روز درختکاری با عنوان یادگاری سبز برای خطه طلایی ایران روز سه شنبه ۱۵ اسفند ماه ساعت ۱۰:۳۰ با حضور شهروندان و جمعی از مسئولان در پارک کوهستان زرین شهر برگزار خواهد شد.

اسماعیلی احمدی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری بر این باور است که باید هر چه می‌توانیم فضای شهر را با درخت و فضای سبز شاد کنیم، از سوی دیگر ترویج درختکاری اقدامی بسیار ماندگار بوده که سبب کاهش مشکلات زیست محیطی از جمله آلودگی هوا می‌شود از این رو نیاز است افرادی که در این راه گام برمی‌دارند را مورد تقدیر قرار دهیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=58512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.