• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

فضای سبز زرین شهر در مسیر توسعه

  • کد خبر : 58906
  • 16 اسفند 1402 - 13:00
فضای سبز زرین شهر در مسیر توسعه
رئیس شورای اسلامی زرین شهر گفت: درخت به عنوان طلای سبز همچون ریه‌های شهر عمل کرده و نقش مهمی را در تامین سلامت شهروندان ایفا می‌كند برهمین اساس مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم تلاش کرده علاوه بر حفظ فضای سبز موجود در مسیر توسعه آن نیز گام بردارد.

به گزارش نبض وطن، محسن محمودی در آیین یادگاری سبز برای خطه طلایی ایران اظهار کرد:درخت نماد سرسبزی و شادابی و عامل تلطیف و پاکی هوا و در نهایت منشا نشاط، شادابی و سر زندگی است از این رو می‌توان درخت را زیباترین سفیر سبز خدا برای ودیعه دادن زندگی برای انسان دانست.

وی فضای سبز شهری را وسیله‌ای برای بقاء انسان و حفظ زیبایی شهرهای ایران دانست و افزود: با کاشت درختان سازگار با وضعیت جوی ایران و با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی شهرهای ایران، می‌توان محیط زیست را حفظ و به عنوان میراثی ارزشمند به نسل‌های آینده هدیه داد.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: خطه طلایی ایران به دلیل میزبانی از صنایع بزرگ و مادر و افزایش فعالیت کارخانجات صنعتی، استفاده از وسایل نقلیه عمومی و شخصی و به تبع آن افزایش آلاینده‌ها به یکی از شهرهای آلوده جهان تبدیل شده و اثرات آلاینده‌ها تهدیدی برای سلامتی شهروندان بوده از این رو نقش حیاتی درخت در زرین شهر بیش از پیش افزایش یافته است.

وی ادامه داد: درخت به عنوان طلای سبز همچون ریه‌های شهر عمل کرده و نقش مهمی را در تامین سلامت شهروندان ایفا می‌کند برهمین اساس مدیریت شهری زرین شهر در دوره ششم تلاش کرده علاوه بر حفظ فضای سبز موجود در مسیر توسعه آن نیز گام بردارد.

محمودی اضافه کرد: ما نمی‌توانیم از توسعه زرین شهر حرف بزنیم اما به موضوع فضای سبز توجه نکنیم از این رو کاشت هفت هزار نهال در محلات مختلف شهر و همچنین اجرای پروژه‌های مختلف شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت که بخشی از این پروژه‌ها از جمله توسعه و بهسازی پارک‌های محله‌ای همچون پارک محله ای باغ ملی حافظ انجام شده و برخی نیز در حال انجام است.

وی عنوان کرد: ما براین باور هستیم هر چه در توسعه فضای سبز و درختکاری در زرین شهر تلاش کنیم شاهد کاهش هزینه‌های دیگر در جایگاه‌های مختلف خواهیم بود و شهری سالم‌تری خواهیم داشت و مهمترین ثمره آن حفاظت از محیط زیست و در نهایت حفاظت از نسل‌های حاضر و آینده است.

رئیس شورای اسلامی زرین شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌های فرهنگی و پویش‌های تعریف شده شاهد نهادینه شدن فرهنگ درختکاری به عنوان راهکاری مهم در راستای حفاظت از این گنجینه‌ای ملی باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=58906

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.