• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
فرماندار شهرستان لنجان مطرح کرد:

کاشت درخت مرهمی بر زخم‌های آلودگی در خطه طلایی ایران

  • کد خبر : 58920
  • 16 اسفند 1402 - 14:51
کاشت درخت مرهمی بر زخم‌های آلودگی در خطه طلایی ایران
فرماندار شهرستان لنجان گفت: سال گذشته برنامه روز درختکاری در زرین شهر با حضور زوج‌های جوان برگزار شد و امروز شاهد هستیم درختان غرس شده به خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند تا مرهمی بر زخم‌های زمین و آلودگی ایجاد شده توسط صنایع و خودروها باشند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حمیدرضا محمدی فشارکی در آئین یادگاری سبز برای خطه طلایی ایران، با بیان اینکه روز درختکاری به دلیل اهمیت درخت و منابع طبیعی در تقویم ملی به ثبت رسیده است، اظهار کرد: درخت نماد آبادانی، شاخص سرسبزی و پاکی طبیعت بوده و درختکاری از سنت‌های تاریخی ایرانیان است که در آستانه بهار، تلاش می‌کنند زندگی را با کاشت نهال به زمین باز گردانند.

وی با بیان اینکه درختکاری در ایران دارای پشتوانه‌‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، افزود: روز درختکاری به عنوان نماد نقش مهمی در فرهنگ سازی برای کاشت و نگهداری از درختان دارد و این مهم نیازمند مشارکت همگانی بوده تا محیطی زیبا برای زندگی سالم شهروندان فراهم شود از این رو باید از شهردار و از اعضا شورای اسلامی بابت برگزاری این رویداد تقدیر کرد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: شهرستان لنجان، شهرستانی صنعتی است و باید تلاش کرد به بهانه‌های مختلف از جمله روز درختکاری به حفظ و توسعه درختان توجه داشته باشیم چراکه درخت سراسر فایده است و هوا را لطیف و دلپذیر می‌کند.

وی ادامه داد: اکسیژنی که در هوا وجود دارد و انسان و دیگر موجودات زنده برای تنفس از آن بهره می‌گیرند، حاصل جذب دی اکسید کربن به وسیله درختان و تبدیل آن به این ماده حیات بخش است از این رو وجود انبوهی از درختان برای شهرستان لنجان بسیار ضروری است و درخت به عنوان تنها کارخانه طبیعی می‌تواند نقش بسیار مؤثری در زمینه کاهش این معضل ایفا کند.

محمدی اضافه کرد: سال گذشته برنامه روز درختکاری در زرین شهر با حضور زوج‌های جوان برگزار شد و امروز شاهد هستیم درختان غرس شده به خوبی حفظ و نگهداری شده‌اند تا مرهمی بر زخم‌های زمین و آلودگی ایجاد شده توسط صنایع و خودروها باشند.

وی عنوان کرد: امروز نیز غرس نهال‌ها به دست نسل جدید و دانش آموزان رقم خورد تا نسل‌های آینده بتوانند از فضای دل انگیز ایجاد شده در پارک کوهستان سردار شهید حسین قجه‌ای استفاده کنند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه درختان، نشانه‌هایی از قدرت پروردگار هستند، خاطرنشان کرد: درخت یکی از مظاهر خلقت و نبض زمین است و همه ما باید در امر حیاتی و مهم کاشت درخت و حفظ و نگهداری از منابع طبیعی ورود کرده و به آن توجه ویژه داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=58920

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.