• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

روحانی: تریبون‌ها باید رفتار متوازن داشته باشند

  • کد خبر : 5905
  • 28 فروردین 1400 - 11:47
روحانی: تریبون‌ها باید رفتار متوازن داشته باشند
رییس جمهوری گفت:در شرایطی که مشکل پیش می‌آید همه باید باهم دست به دست هم دهیم و همه تریبون ها هم باید همراه با هشدار و آرامش باشد. تریبون هم باید به مردم آموزش و هم آرامش دهد و هم هشدارهای لازم را به مردم ارائه کند و به طور متوازن رفتار کند تا به یک نقطه مطلوب برسیم.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: ما امروز با ویروسی مواجه شدیم که قدرت سرایت آن ۷۰ درصد بیشتر از ویروس ووهان است بنابراین ما امروز با یک شدت از جانب این ویروس مواجه شدیم. وقتی اطلاعات “آی ذی رو” ما پایین هست و به گونه‌ای هست که یک نفر دو یا سه نفر را مبتلا می‌کند، یک جور است از زمانی که “آر ذی رو” و تغییر می‌کند و ما به نقطه‌ای که می‌رسیم از یک ابتلاء ممکن است پنج یا هفت نفر مبتلا می‌کند متفاوت است بنابراین شرایط ما امروز با شرایط قبلی متفاوت است.

وی افزود: در روزهای اخیر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که شرایط در دو ماه گذشته بسیار نگران‌کننده بوده و آماری که داد سرایت ویروس هر هفته نسبت به هفته قبل دو برابر شده پیدا است و یک حرکت بسیار وسیع از طریق ویروس جهش یافته مواجه هستیم حتی کشورهایی که کمتر مواجه بودند در این ایام با مشکلات زیادی مواجه شدند. من با چند نفر از سران کشورهای اطراف صحبت می‌کردم همه آنها با موج جدید و فزاینده مواجه هستند.

روحانی در تبیین این موضوع که با این موج فزاینده چه کار باید بکنیم، گفت: برای اینکه ما بتوانیم موفقیتی را به دست بیاوریم یک پروتکل نمی‌تواند چاره‌ساز باشد همه پروتکل‌ها باید دست به دست هم بدهند. اگر کسی بگوید من به جای روزی سه مرتبه ده مرتبه به دستم را می‌شویم و باید ماسک هم ب‌زند، باید فاصله را هم رعایت کند و ترددها هم ترددهای ضروری باشد تجمعات هم نباید انجام بگیرد.

وی ادامه داد: فضایی هم که قرار می‌گیرد، باید دارای تهویه باشد، کسی هم که ما کلاً هست باید بلافاصله ایزوله شود و از جامعه جدا شود و اگر کسی با او تماس داشت او هم چک شود و اگر تخلف کرد با آن شدید برخورد شود. همه اینها دست به دست هم بدهد یعنی هیچ عاملی به تنهایی نمی‌تواند مسئله را حل کند و بقیه کارها را هم انجام بگیرد باز هم آن است بگوییم هیچ کس سفر نمی‌رود باز هم حل نمی‌شود سفر هم نرویم سفر درون‌شهری هم باید به حداقل برسد.

رئیس جمهور افزود: بنابراین هیچ کس یک موضوع را نگوید که مشکل فقط این یکی است و همین یکی باید حذف شود. همه موضوعات باید با هم حل شود و همه جای خود را دارند و باید همه اینها به یک موضوع جمع شود و آن اینکه سبک زندگی را باید عوض شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=5905
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.