• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ارتقا زیرساخت‌ها و مکان‌های فرهنگی در دستور کار شهرداری

  • کد خبر : 59082
  • 17 اسفند 1402 - 12:25
ارتقا زیرساخت‌ها و مکان‌های فرهنگی در دستور کار شهرداری
شهردار زرین شهر گفت: احداث ساختمان نگارخانه زرین شهر در سال ۱۳۹۳ آغاز شد اما به دلایل مختلف روند اجرای این پروژه پس از دوسال متوقف شد اما با تأمین اعتبار مورد نیاز در دوره ششم مدیریت شهری روند اجرایی پروژه در فروردین ۱۴۰۲ کلید خورد.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی اظهار کرد: هنر در طول تاریخ نقش برجسته‌ای در شکل گیری حیات مدنی انسان‌ها داشته و این تأثیر روز به روز پررنگ‌تر شده به‌گونه‌ای که در دنیای مدرن امروز ارتقای کیفیت زندگی شهرها و روستاها بدون استفاده از هنر و ابزارهای هنری غیر قابل تصور است.

وی افزود: امروز کارشناسان براین باور هستند که هر آنچه به زبان هنر تبدیل شود ماندگار، جاویدان و اثربخش می‌شود و می‌تواند انسان و جامعه را دچار تحول کند.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: برگزاری رویدادهای فرهنگی_ هنری در شهر همچون آئینه‌ای است که هویت شهر در آن متجلی شده و شخصیت شهر را می‌سازند از این رو ارتقا زیرساخت‌ها و مکان‌های فرهنگی در شهرهای ایران می‌تواند در افزایش امید بین هنرمندان و شهروندان مؤثر عمل کند.

وی ادامه داد: زرین شهر به دلیل غنای تاریخی که در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ و هنر دارد، نیازمند توسعه و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی است، از این رو مدیریت شهری در مسیری گام برداشت تا با تکمیل و بهره‌برداری از نگارخانه شهر، فرصت‌های بهتری را برای حضور حوزه پر رنگ هنرمندان فراهم کند چراکه ما براین باور هستیم این حضور می‌تواند زمینه ساز رقم خوردن فعالیت‌های بهتر فرهنگی و هنری باشد.

اسماعیلی احمدی راه اندازی نگارخانه شهر را زمینه ساز ایجاد یک پاتوق برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: نگارخانه‌ها یکی از مهمترین مراکز برای نمایش آثار هنری هستند که در معرفی هنرمندان و آثار آنان نقش مؤثری را ایفا می‌کنند و از سوی دیگر هنرمندان شهر می‌توانند از این فضا برای برگزاری نشست‌های نقد و بررسی، ورکشاپ‌ها و … استفاده کنند.

وی اضافه کرد: احداث ساختمان نگارخانه زرین شهر در سال ۱۳۹۳ آغاز شد اما به دلایل مختلف روند اجرای این پروژه پس از دو سال متوقف شد اما با تأمین اعتبار مورد نیاز در دوره ششم مدیریت شهری روند اجرایی پروژه در فروردین ۱۴۰۲ کلید خورد.

شهردار زرین شهر عنوان کرد: در پروژه نگارخانه زرین شهر بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شد تا بتوانیم این پروژه که مورد مطالبه هنرمندان شهر بود را به بهره‌برداری برسانیم که ارزش به روز شده این پروژه بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها و اماکن فرهنگی نیاز اساسی شهروندان هر شهری است و امیدواریم با حضور هنرمندان در این مجموعه شاهد ارتقا فعالیت‌های فرهنگی _ هنری و افزایش رضایتمندی آنها باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=59082

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.