• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

زیر و بم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک در لنجان، مردم در دام فروشگاه‌های متخلف نیفتند

  • کد خبر : 59274
  • 19 اسفند 1402 - 12:47
زیر و بم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک در لنجان، مردم در دام فروشگاه‌های متخلف نیفتند
رئیس اداره صمت شهرستان لنجان گفت: براساس گزارش‌های ارائه شده برخی از فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ فجرانه اقدام به فروش کالاهایی به غیر از اقلام یازده‌گانه داشته‌اند و این درحالیست که همان کالاهای تعیین‌شده دولت را در سامانه به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین طرفی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح فجرانه در راستای حفظ امنیت غذایی به مرحله اجرا رسیده است، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دولت حفظ امنیت غذایی توسط یارانه تشویقی است و بر همین اساس طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک از ۱۷ بهمن آغاز شده و براساس تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت این طرح تا ۱۷ اردیبهشت اجرا خواهد شد.

وی افزود: دولت طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک دهک‌های اول تا هفتم را تحت پوشش قرار داده و  قصد دارند دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها با مشکل مواجه نشوند.

رئیس اداره صمت شهرستان لنجان تصریح کرد: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی ها و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه‌التفاوت نرخ فعلی این محصولات با نرخ سال ۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس گزارش‌های ارائه شده برخی از فروشگاه‌های طرف قرارداد کالابرگ فجرانه اقدام به فروش کالاهایی به غیر از اقلام یازده‌گانه داشته‌اند و این درحالیست که همان کالاهای تعیین‌شده دولت را در سامانه به ثبت رسانده‌اند که این مهم به نوعی کلاهی بوده که بر سر دولت گذاشته‌اند و برای فرد نا آگاه خرید برنج و سایر اقلام از ۱۱ قلم کالا را ثبت کرده‌اند.

طرفی با بیان اینکه با فروشگاه های متخلف در طرح فجرانه برخورد قاطع خواهد شد، اضافه کرد:  چنانچه مشخص شود فروشگاهی کالایی به‌ غیر از اقلام مشخص‌شده را در این طرح عرضه کرده است با قطعی ترمینال و حتی محرومیت چند روزه از فعالیت مواجه خواهد شد و قطعا پرونده تخلف صنفی برای واحد مذکور تظیم می‌شود .

وی خاطرنشان کرد: مردم در طرح کالابرگ می‌توانند از همه برندها خرید کنند و اگر فروشگاه‌ها مردم را مجبور به خرید برند خاصی کنند تخلف است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=59274

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.