• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

چهارشنبه سوری بدون حادثه در خطه طلایی ایران

  • کد خبر : 60012
  • 23 اسفند 1402 - 13:35
چهارشنبه سوری بدون حادثه در خطه طلایی ایران
شهردار زرین شهر گفت: خوشبختانه طی سال‌های گذشته حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال روند کاهشی به خود گرفته بود و این روند امسال نیز ادامه داشت به‌گونه‌ای که خطه طلایی ایران چهارشنبه سوری بدون حادثه را پشت سرگذاشت.

حسین اسماعیلی احمدی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: برخی افراد به ویژه نوجوانان و جوانان در آخرین چهارشنبه سال با هدف ایجاد شور و هیجان بیشتر اقدام ساخت و یا خرید مواد محترقه از جمله ترقه، نارنجک دستی، وسایل آتش زا و انفجاری می‌کنند که متاسفانه در بسیاری از مواقع اینگونه اقدامات منجر به وقوع حوادث ناگواری از جمله سوختگی، قطع عضو، کوری و حتی مرگ آنان می‌شود.

وی افزود: بروز اینگونه حوادث که از روی سهل انگاری رقم می خورد، آسیب‌های روحی بسیاری را برای خانواده‌ها و شهروندان به‌همراه دارد از این رو مدیریت شهری با تکیه بر ظرفیت‌های مختلف طی هفته‌های گذشته اقدام به آگاه‌سازی کودکان، نوجوانان، جوانان و همچنین خانواده‌ها کرد تا با تقویت نظارت والدین بر فرزندان در روزهای منتهی به چهارشنبه پایان سال شاهد جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در خطه طلایی ایران باشیم.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال روند کاهشی به خود گرفته بود و این روند امسال نیز ادامه داشت به‌گونه‌ای که خطه طلایی ایران چهارشنبه سوری بدون حادثه را پشت سرگذاشت.

وی عنوان کرد: علی‌رغم آماده باش نیروهای آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زرین شهر در شب چهارشنبه سوری هیچگونه عملیات آتش‌سوزی جزئی نیز نداشتیم و خوشبختانه شهروندان این جشن را به شکل خانوادگی و در محیطی امن برگزار کردند.

اسماعیلی احمدی با بیان اینکه خانواده‌ها در آموزش و کنترل فرزندان خود نقش مهمی دارند، خاطرنشان کرد: ما براین باور هستیم با ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان می‌توان به‌گونه‌ای عمل کرد که جوانان و نوجوانان در ایجاد شرایط امن در کنار اعضاء خانواده علاوه بر تخلیه صحیح هیجانات، شاد بودن و شادزیستن که از جمله نیازهای افراد است را فرا گیرند تا در نهایت شهری ایمن با شهروندانی آگاه داشته باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=60012

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.