• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
خانه دسته‌بندی نشده

لزوم ثبت دقیق و به موقع آمار اشتغال در سامانه رصد

  • کد خبر : 609
  • 31 فروردین 1398 - 11:53
رییس اداره اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان لنجان گفت: سهم اشتغال شهرستان لنجان در سال ۱۳۹۷، دو هزار و ۳۷۰ نفر مشخص شده بود که براساس آمار اخذ شده از سامانه رصد، شاهد تحقق ۸۶ درصدی در این حوزه هستیم.

به گزارش نبض وطن، مهدی کریمی در نشست کارگروه اشتغال این شهرستان، اشتغال فراگیر را طرحی برای حل مشکل بیکاری دانست و اظهار کرد: طرح اشتغال فراگیر با هدف افزایش ایجاد شغل برای اصناف و صنایع مختلف تبیین شده که پایداری و ماندگاری قابل توجهی نیز دارد.
وی با بیان اینکه طرح اشتغال فراگیر به عنوان نقشه راه حوزه اشتغال کشور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، افزود: طرح اشتغال فراگیر، طرحهای دارای میزان اشتغال بیشتر در رسته‌های تعیین شده را در اولویت قرار داده و سهم بانک‌ها نیز در این طرح مشخص شده است، برهمین اساس انتظار می‌رود دست در دست یکدیگر داده و این فرصت را مغتنم بشماریم و برای جذب اعتبارات این طرح تلاشی دو چندان را انجام دهیم.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان اعتبار این شهرستان در طرح اشتغال فراگیر را ۸۴۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال طرح ارائه شده که ۴۲ درصد معرفی انجام گرفته، اما دو طرح بزرگ در این حوزه در شهرستان لنجان وجود دارد که همچنان با برخی مشکلات روبه رو است و امیدواریم این مشکلات با سرعت هرچه بیشتر مرتفع شوند.
کریمی ادامه داد: در حوزه اشتغال روستایی شهرستان لنجان ۱۲۴ درصد معرفی انجام گرفته که ۸۴ درصد جذب و پرداخت شده است و باید به این نکته مهم توجه داشت که رویکرد در طرح اشتغال روستایی، راه‌اندازی تعاونی‌های تولیدی و خدماتی با گرایش‌های مختلف در روستاها است تا در نهایت شاهد ایجاد اشتغال پایدار در روستاها باشیم.
وی اضافه کرد: سهم اشتغال شهرستان لنجان در سال ۱۳۹۷، دو هزار و ۳۷۰ نفر مشخص شده بود که براساس آمار اخذ شده از سامانه رصد، شاهد تحقق ۸۶ درصدی در این حوزه هستیم.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لنجان خواستار ثبت دقیق و به موقع آمار اشتغال در سامانه رصد شد و گفت: ثبت آماراشتغال دستگاههای اجرایی در سامانه رصد امری ضروری است و باید تلاش کنیم روند کنونی بهبود و ارتقاء یابد، چراکه قطعا در صورت ثبت همه آمارهای اشتغال ایجاد شده در این سامانه، میزان تحقق سند توسعه اشتغال شهرستان لنجان افزایش مییابد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=609

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.