• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سخنگوی وزارت خارجه: همه ملت‌ها و دولت‌ها باید به یاری ملت فلسطین بشتابند

  • کد خبر : 62691
  • 12 فروردین 1403 - 13:20
سخنگوی وزارت خارجه: همه ملت‌ها و دولت‌ها باید به یاری ملت فلسطین بشتابند
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان تاکید کرد که وظیفه همه ملت‌ها و دولت‌هاست که به یاری ملت مظلوم فلسطین بشتابند.

به گزارش نبض وطن به نقل از تسنیم، ناصر کنعانی در آئین تکریم پرچم در روز جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ملت بزرگ ایران که در پیروزی انقلاب باشکوه اسلامی ایران با تمام وجود در میادین، خیابان‌ها و شهرها و روستاها با حرکت انقلابی خود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تحت رهبری امام راحل و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ به پیروزی رساندند.

وی افزود: دقیقاً پس از حدود پنجاه روز از پیروزی انقلاب پرشکوه ایران با حضور در اولین رفراندوم و رأی‌گیری، پای صندوق‌های رأی با رأی قاطبه خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان نظام سیاسی رأی دادند و پس از مشارکت خود در پیروزی انقلاب در روز ۱۲ فروردین نیز با رأی خود نظام ایران را به طور قانونی پایه گزاری و اقامه کردند و از آن روز تاکنون ملت سرفراز ایران با حضور متمادی پای صندوق‌های رأی، نقش مستقیم خود در حفظ، استمرار و پیروزی‌های درخشان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ایفا کردند.

سخنگوی وزارت خارجه بیان داشت: ما مفتخریم که در طول ۴۵ ساله گذشته انقلاب اسلامی تاکنون صفحات درخشانی را ملت بزرگ ایران رقم زدند. دستاوردهای عظیم ایران در میادین مختلف بر کسی پوشیده نیست و ملت بزرگ ایران عزم مشترک دارند که در تداوم اهتزاز و افتخارآفرینی پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران همچنان پابه‌پای هم ایفای نقش کنند و روز به روز بر صفحات درخشان کشور بیفزایند.

کنعانی با بیان اینکه ۴۵ سال پرشکوه را پشت سر گذاشتیم، گفت: سال ۱۴۰۲ هم سال پررونقی در مناسبات خارجی جمهوری اسلامی ایران بود. پیشرفت‌های بسیار خوبی را در توسعه روابط خارجی با کشورهای مختلف و همچنین حضور و مشارکت در مجامع بین‌المللی و سازوکارهای چندجانبه داشتیم.

وی تصریح کرد: ایران عزم آن دارد که در سال جدید هم با اراده جدی روابط خودش را با کشورهایی که مایل هستند در چارچوب منافع مشترک و احترام متقابل روابطشان با ایران را توسعه دهند، گسترش دهد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در خصوص اوضاع فلسطین اظهار داشت: ایام دردناکی در تاریخ فلسطین است و روزهای سختی را شاهدیم. این یک مسئولیت بین‌المللی برای همه ملت‌ها و دولت‌ها و مجامع بین‌المللی است که ماشین کشتار و جنایت رژیم غاصب صهیونیستی را به فوریت متوقف کنند و به یاری ملت مظلوم فلسطین بشتابند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=62691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.