• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به پست‌های ایمنی و سلامت سفر هلال احمر مراجعه کردند

  • کد خبر : 62699
  • 12 فروردین 1403 - 14:25
بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به پست‌های ایمنی و سلامت سفر هلال احمر مراجعه کردند
سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر گفت: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر در ایام نوروز به ۹۰۹ هزار و ۵۹۵ نفر از هموطنان خدمات ارائه داده که از این میزان، ۴۲۷ هزار و ۸۲۶ نفر از خدمات بسته‌های معیشتی در قالب طرح ملی "هلال‌رحمت" و بیش از ۲۵۲ هزار نفر از سفره‌های افطاری داوطلبان در سراسر کشور بهره‌مند شده‌اند.

به گزارش نبض وطن به نقل از جمعیت هلال‌احمر علی درویش پور اظهار کرد: در ۱۷ روز گذشته از آغاز طرح نوروزی ۱۴۰۳ جمعیت هلال احمر به بیش از ۵ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۷۰ نفر از هموطنان خدمات بشر دوستانه و امداد و نجات ارائه شده است.

وی افزود: از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در سطح کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر ۳۳۴۷ مورد عملیات و خدمات امداد و نجات صورت پذیرفت که ۲۰۵۲ مورد آن عملیات‌های امداد و نجات معادل ۶۱ درصدی کل عملیات‌ها شامل حوادث جاده‌ای، کوهستان، جوی و … است.

سخنگوی ستاد نوروزی هلال‌احمر خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی ۱۴۰۳ هلال احمر تاکنون ۲۹ هزار و ۹۶۸ نفر از آسیب دیدگان و در راه ماندگان توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر اقدامات لازم امداد و نجات ارائه شده است. طی ۱۷ روز گذشته ۱۱۹۴ مصدوم و بیمار توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۳۱۹۵ مصدوم و بیمار در محل حادثه درمان شدند.

درویش پور اضافه کرد: نجاتگران جمعیت هلال احمر تاکنون ۱۴۴۳ مورد عملیات امداد و نجات جاده‌ای را در محورهای برون شهری به انجام رسانده‌اند که ۲۲۶ مصدوم محبوس در خودروها رهاسازی شده‌اند.

وی گفت: طی ۱۷ روز گذشته از طرح نوروزی ۴ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۷۳۱ نفر از هموطنان به پست‌های ایمنی و سلامت سفر سازمان جوانان جمعیت هلال احمر مراجعه و خدمات لازم بشر دوستانه را دریافت کردند که منجر به مشارکت ۵۴۴ هزار و ۹۸ نفر در پویش بهرفت شده است.

سخنگوی ستاد نوروزی هلال احمر افزود: از ابتدای طرح نوروزی ۱۴۰۳ و تا امروز ۱۲ فروردین سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به ۹۰۹ هزار و ۵۹۵ نفر از هموطنان خدمات ارائه داد و در طرح هلال رحمت ۴۲۷ هزار و ۸۲۶ نفر، در طرح پایش سلامت ۲۰۹ هزار و ۷۵۲ نفر، در طرح نیابت ۱۲۴۸۳ نفر و در طرح سفره‌های افطاری، ۲۵۲ هزار و ۸۵۲ نفر خدمات لازم داوطلبانه را دریافت کرده‌اند.

درویش‌پور اظهار کرد: طی ۱۷ روز گذشته از طرح نوروزی ۱۴۰۳ در مراکز درمانی و توانبخشی داروخانه‌ها و مرکز حج و زیارت خدمات لازم درمانی به ۱۴۸ هزار و ۷۷۶ نفر از مراجعین ارائه شده است.

وی گفت: خدمات درمانی و تخصصی به ۷۷ هزار و ۶۶۹ نفر از بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی و توانبخشی جمعیت هلال احمر ارائه، به نسخه‌های درمانی ۶۸ هزار و ۱۵۰ نفر بیمار در داروخانه‌های جمعیت هلال احمر پاسخ داده شده و همچنین ۲۹۴۷ دوز واکسن در مراکز حج و زیارت جمعیت هلال احمر تزریق شده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=62699

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.