• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
عضو شورای اسلامی زرین شهر؛

تحقق وظایف قانونی شوراها زمینه‌ساز توسعه شهر است

  • کد خبر : 6274
  • 10 اردیبهشت 1400 - 16:07
تحقق وظایف قانونی شوراها زمینه‌ساز توسعه شهر است
عضو شورای اسلامی زرین شهر گفت:با آغاز به کار شورای پنجم یکی از مطالبات مهم پرسنل شهرداری از اعضاء شورای اسلامی زرین شهر پرداخت حقوق و بیمه آنان بود.

به گزارش نبض وطن، حجت السلام مجید سبکتکین یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری در دوره پنجم را مسایل پرسنلی و کارگران زحمت‌کش شهرداری دانست و اظهار کرد: با آغاز به کار شورای پنجم یکی از مطالبات مهم پرسنل شهرداری از اعضاء شورای اسلامی زرین شهر پرداخت حقوق و بیمه آنان بود.
وی افزود: با توجه به اهمیت رفع مشکلات پرسنل در افزایش روحیه کاری آنان پرداخت و به روزرسانی حقوق و بیمه کارگران شهرداری زرین شهر به شکلی جدی در دستور کار قرار گفت وشهرداری در این خصوص عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت به گونه ای که امروز با تحقق بودجه شهرداری شاهد پرداختن به موقع حقوق کارگران شهرداری هستیم.
عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه تحقق وظایف قانونی شوراها زمینه‌ساز توسعه شهر است، تصریح کرد: شهرک حمل و نقل کالای زرین‌شهر به سریالی بلند تبدیل شده بود و با توجه به اینکه سرمایه شهر و شهروندان در این پروژه معطل مانده بود در دوره پنجم با برگزاری جلسات متعدد و ایجاد همدلی بین مسئولان امر به سمت رفع مشکل چندین سال این پروژه گام برداشتیم.
وی ادامه داد: امروز مشکلات شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر تا حدودی برطرف و شاهد راه اندازی و اعلام بار در این مجموعه هستیم اما نیاز است با توجه به انجام تعهدات شهرداری در آماده سازی سایت استقرار باربری ها، شرکت هایی که در این مجموعه زمین خریداری کرده اند از مرکز استان به این شهرک منتقل و فعالیت این شهرک بطور کامل ادامه یابد.
سبکتکین اضافه کرد: اجرایی کردن احداث بارانداز و حضور شرکت‌هایی باربری که در شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر زمین خریداری کرده‌اند می‌تواند دغدغه شهروندان را در خصوص راه اندازی تمام قد این مجموعه کاهش دهد از این رو انتظار می‌رود این مهم در دستور کار قرار گیرد.
وی یکی از وعده های اعضاء شورای اسلامی زرین شهر در دوره چهارم و پنجم را راه اندازی شهرک مشاغل کارگاهی اعلام کرد و گفت: شهرک مشاغل کارگاهی زرین شهر یکی از پروژه‌های استراتژیک شهرداری زرین شهر به شمار می‌اید که به دلیل داشتن نقش زیربنایی، تاثیر فراوانی بر فرایند رشد اقتصاد شهری، کاهش آلایندگی ها،جلوگیری از آشفتگی بصری، کاهش ترافیک شهری و … دارد.
عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه روند افزایشی فعالیت مشاغل مزاحم شهری فضای پیرامون خود را بلعیده‌ و سلامت جسمی و روحی شهروندان و همچنین سیمای شهر را نشانه گرفته است ،خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زیرساخت های لازم برای استقرار اصناف در شهرک مشاغل کارگاهی جانباز حاج کاظم سلیمیان مهیا شده است انتظار می رود اصناف فعالیت ساخت و ساز را آغاز کنند تا شاهد راه اندازی این مجموعه و رونق اقتصادی شهرک باشیم.
وی متذکر شد: قطعا با استقرار مشاغل مزاحم شهری در این شهرک افزایش رضایتمندی شهروندان ساکن در خیابان‌هایی چون سعدی، حافظ، نهضت و… رقم خواهد خورد و در کنار ایجاد رونق اقتصادی، امنیت جسمی، روحی و روانی شهروندان نیز به خوبی تامین می شود.
سبکتکین افزود: بنا بر قوانین شهرداری ها احداث پارکینگ در ساختمان هایی که امکان احداث آن وجود دارد اجباری است و شهرداری حق دریافت عوارض حذف پارکینگ را ندارد لذا صدور پروانه ساختمانی بدون در نظر گرفتن پارکینگ برای اینگونه ساختمان ها ممنوع است.
وی تصریح کرد: با توجه به برخی مباحث شاهد حذف پارکینگ در زرین شهر هستیم و به نظر می رسد با عملیاتی شدن این پیشنهاد احداث پارکینگ های عمومی در سطح شهر یک الزام به شمار می آید و اینگونه معضل عدم پارکینگ در سطح شهر از بین می رود.
عضو شورای اسلامی زرین شهر ادامه داد: با توجه به توسعه بافت مدرن شهری و ساخت و ساز در بافت فرسوده انتظار می رود شهرداری با ایجاد پارکینگ جایگزین حذف پارکینگ در شهر را جبران کند.
وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های شورای پنجم این بوده که «مسئله‌محور» باشد، بدان معنا که فقط به مسائلی که از دید خودشان یا کارشناسان اولویت دارد، نمی‌پردازند بلکه بیشتر به مسائلی پرداخته که اولویت مردم و شهر بوده است.
سبکتکین عنوان کرد:بر همین اساس در دوره پنجم مدیریت شهری اتمام پروژه های نیمه تمام که مورد مطالبه شهروندان نیز بود به عنوان اولویت شورای پنجم مورد توجه قرار گرفت از این رو در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر نیز شاهد چشم اندازهای خوبی برای توسعه شهر هستیم.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل مطالبه شهروندان اعتبارات لازم برای اجرای سقف گلستان شهدا، نگارخانه، تعمیر و بازسازی سقف استخر جهان پهلوان تختی و مجموعه ورزشی امام رضا (ع) اختصاص یافته است و امیدواریم با اجرای دقیق بندهای مختلف بودجه ۱۴۰۰ شهرداری زرین شهر شاهد اتمام پروژه‌های شهری با رعایت عدالت اجتماعی در نقاط مختلف شهر باشیم.
سبکتکین گفت: خوشبختانه در ماه های اخیر شاهد احیاء و مرمت برج کبوتر باغ برجی ریز بوده ایم همچنین با احداث پارک محله ای قلعه قاسم یکی از مطالبات ساکنین این محله جامه عمل پوشانده شد و در تلاش هستیم با آزادسازی مسیر بین محلات مهرآباد و قلعه قاسم ایمن سازی مسیر تردد شهروندان و ساکنین این محله رقم بخورد.
وی افزود: احداث میدان عدالت ، پیاده رو سازی معابر شهر، آسفالت معابر، بلوارها و کوچه و … نیز در دستور کار قرار دارد و با اجرای اینگونه پروژه ها قطعا شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان خواهیم بود.
عضو شورای اسلامی زرین شهر با بیان اینکه طی مدت گذشته مشکلاتی وجود داشت که نیازمند پیگیری بیشتر بود که گاهی اوقات کم کاری هایی دراین خصوص انجام گرفت، تصریح کرد: اتمام و بهره برداری از پروژه پارک سوار یکی از مطالبات شهروندان به شمار می آید که با وجود حضور سرمایه گذاران متعدد متاسفانه همچنان توافقی بین شهرداری و سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت نگرفته و شرایط خوبی برای عقد قرار داد مهیا نشده است.
وی ادامه داد: انتظار شورای شهر از شهرداری آن بوده که با جدیت بیشتری به سمت جذب سرمایه گذار و بهره برداری از این پروژه حرکت کند تا این پروژه با تدابیر اتخاذ شده به مرحله اجرا و بهره برداری برسد.
سبکتکین اضافه کرد: تبصره سه ماده ۱۰۱ یکی از چالش های پیش آمده در این دوره از فعالیت شورای اسلامی زرین شهر به شمار می آید و شهرداری زرین شهر اعلام می کند برخی نقشه ها از دهه ۶۰ وجود دارد و بر اساس برخی مستندات شهروندان برای تفکیک اراضی باید هزینه و عوارض پیش بینی شده را پرداخت کنند.
وی عنوان کرد: در این زمینه نظرات اعضاء شورا مختلف بود و با توجه به اینکه شفافیت لازم در خصوص تبصره سه ماده ۱۰۱ وجود نداشت تصویب لوایح ارائه شده در این حوزه متوقف شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=6274
  • نویسنده : حامد سلیمیان

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.