• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

دارابی: نظم و رعایت مقررات حاضران در مراسم تحویل سال در حافظیه و تخت جمشید قابل تقدیر است

  • کد خبر : 62926
  • 13 فروردین 1403 - 16:49
دارابی: نظم و رعایت مقررات حاضران در مراسم تحویل سال در حافظیه و تخت جمشید قابل تقدیر است
قائم مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه ۳۰هزار نفر در حافظیه و ۱۰ هزار نفر در مجموعه جهانی تخت جمشید فقط در مراسم تحویل سال حضور داشتند،گفت: نظم و رعایت مقررات توسط حاضران در این مراسم قابل تقدیر است.

به گزارش نبض وطن به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان فارس، علی دارابی در صفحه اینستاگرام ضمن مطلب فوق خود نوشت؛ حافظیه، تخت جمشید، سعدیه، عالی قاپو و نقش جهان، امیر چخماق و بافت تاریخی یزد، باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم در کرمان، مازندران، گیلان، خوزستان، بوشهر، بندرعباس، اردبیل، تبریز و ارومیه از دیگر مکان‌های مهم مسافران در ایام نوروز برای بازدید مردم بود.

وی افزود: نوروز امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت بود و مردم مؤمن و دیندار حرمت این ماه را محترم شمردند.

قائم مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه درباره عید باستانی نوروز که میراث نیاکان ماست و امروزه به دلیل ثبت جهانی متعلق به همه جهانیان است هر قدر بگوییم و بنویسیم کم است تاکید کرد: تحویل سال نو را مردم در اماکن و بقاع مذهبی و اماکن تاریخی گذراندند و در صدر همه حرم امام هشتم، امام رضا (ع) مثل همیشه مقصد مردم بود و️ در نوروز امسال موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی، بناها و محوطه‌های تاریخی مورد اقبال گسترده مردم قرار گرفت.

دارابی با اشاره به اینکه ️از ۲۴ اسفند ماه تا شامگاه ١٢ فروردین بیش از ۶ میلیون نفر از موزه‌ها و اماکن میراث فرهنگی بازدید کرده اند که در نوع خود کم نظیراست، سه نکته کلیدی درباره سفرهای نوروزی و حال خوش ایرانیان قابل توجه دانست و اضافه کرد: مردم به تدریج سفرهای داخلی و بازدید از ایران عزیز را در کانون توجهات خود قرار داده اند. این در حالی است که گرانی تورهای خارجی و ترجیح مردم به سفر داخلی یکی از دلایل اقبال شهروندان به سفرهای داخلی است و اگر چه برخی سفرهای داخلی و هزینه پرواز هم در مواردی بالاست که نیاز به اقدامات حمایتی دارد.

وی خاطر نشان کرد: ستاد خدمات سفر مرکب از ٢٧ وزارتخانه و سازمان‌های اجرایی موفق شدند شرایط بهتری از گذشته را برای سیر و سیاحت داخلی فراهم نمایند. بازدید رئیس جمهور محترم و سفارشات لازم و حضور وزیران و اهتمام مهندس ضرغامی و همکاران وزارت متبوع نقش مهمی در ارتقا خدمات رسانی داشته است.

قائم مقام و معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: مردم دو قطبی‌های موهوم و ساختگی را عملاً کنار زده اند و به عنوان ایرانی مسلمان به هویت و تاریخ و تمدن پر افتخار خود می بالند و با رفتار خود این رویکرد را اثبات کرده اند و تقارن ماه رمضان و نوروز را عملاً مردم خود مدیریت کردند و حرمت‌ها را مراعات کردند.

دادابی در ادامه نوشت؛ ایرانیان پیشتاز جشن و سرور در جهان بوده اند و بیش از ۶۵ جشن و سرور به نام فرهنگ و تمدن ایران ثبت شده است که هیچ ملتی و کشوری آن را ندارد. شادی و نشاط اجتماعی امروزه بیش از هر زمان در مرکز حکمرانی و مدیریت کشور باید قرار گیرد. این در حالی است که دشمنان نمی‌خواهند ملت ایران شاد باشند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=62926

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.