• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳

علت گاز خوردن خودرو در حالت درجا چیست؟

  • کد خبر : 62992
  • 14 فروردین 1403 - 9:39
علت گاز خوردن خودرو در حالت درجا چیست؟
در این مقاله تصمیم داریم علت گاز خوردن خودرو در حالت درجا و همچنین در سایر حالت ها را بررسی کنیم. برای اینکه اطلاعات ما دقیق و کامل باشد این مقاله با همکاری فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک نگارش شده است. همراه ما باشید تا علت گاز خوردن خودرو را بررسی کنیم.

گاز خوردن خودرو به این معناست که شما پای خود را بر روی پدال گاز فشار نمی دهید اما دور موتور خودرو بالا می رود و گاز می خورد. در این حالت تعجب خواهید کرد و در اینترنت به دنبال دلیل آن خواهید گشت. ما هم دقیقا به همین علت این پُست را نگارش کردیم تا نگرانی شما را برطرف کنیم و مواردی را که خودتان می توانید بررسی نمایید را به شما عنوان کنیم.

علت گاز خوردن خودرو

بیش از ۱۰ علت را می توان برای گاز خوردن خودرو در انواع حالت بررسی کرد که شامل علت گاز خوردن خودرو در حالت درجا هم می شود.

آیا خودروی شما دارای کروز کنترل است؟ اگر جواب مثبت است، ممکن است درگیری نابجای سیستم کروز کنترل باعث شده باشد خودرو گاز بخورد. اینکه آیا سیستم کروز کنترل دارای مشکل شده است یا خیر را باید حتما یک تعمیرکار تشخیص دهد و کار شما به عنوان راننده نیست.

در بخش لوازم یدکی خودرو قطعه ای وجود دارد به نام “سنسور موقعیت یاب دریچه گاز” که اگر این قطعه از خودرو معیوب شده باشد، اطلاعات غلط به ecu خودرو ارسال می کند و موجب بی دلیل گاز خوردن خودرو خواهد شد. اگر تعمیرکار تشخیص داد که سنسور موقعیت یاب دریچه گاز و یا سنسور دریچه گاز نیاز به تعویض دارد، می توانید وارد سایت آریان یدک شوید و پس از انتخب مدل خودروی خود، نسبت به خرید این قطعه اقدام نمایید.

اشکال در سیستم پدال گاز خودرو از دیگر عواملی است که باعث این مشکل در ماشین شما خواهد شد. این مورد باید توسط تعمیرکار بررسی شود اما احتمال این موضوع نسبت به دو مورد اول، کمتر است.

از ECU با عنوان کامیپوتر و مغز خودرو نام برده می شود. اگر مغز خودرو دچار آسیب شود، اعمال حرکات اشتباه در آن غیر قابل گریز خواهد بود که یکی از آنها همین اشکال در گاز خوردن بی جا خودرو است. ترکیب سوخت با هوا توسط ecu کنترل می شود و اگر کامپیوتر با مشکل مواجه شود، مشکل در گاز به وجود خواهد آمد که توسط تعمیرکار باید بررسی شود.

هوا اگر بخواهد با سوخت ترکیب شود و در نتیجه آن سرعت را برای ماشین به ارمغان بیاورد باید از دریچه گاز عبور کند. گاهی اوقات معیوب شدن قطعه دریچه گاز که یکی از قطعات پرفروش در لوازم یدکی است باعث می شود که گاز با مشکل مواجه شود. در صورت نیاز به خرید دریچه گاز متناسب با مدل خودروی خود، می توانید از آریان یدک راهنمایی دریافت نمایید.

در نظر داشته باشید که دریچه گاز به مرور زمان رسوب می گیرد و فقط با تمیزکاری می توان عملکرد آن را بهبود بخشید. بنابراین همیشه لازم به تعویض دریچه گاز نیست و برخی اوقات می توان با تمیزکردن رسوبات آن را به یک قطعه تازه نفس تبدیل کرد.

خرابی انژکتور باعث می شود میزان سوخت ورودی به سیلندرها تحت تاثیر قرار گیرد. بنابراین نحوه شستشوی انژکتور را یاد بگیرید و یا در صورت معیوب شدن این قطعه مهم در خودرو، حتما نسبت به خرید به موقع آن اقدام نمایید.

بررسی علت گاز خوردن خودرو در حالت درجا

از دیگر قطعات و لوازم یدکی خودرو که بر روی میزان ورودی سوخت تاثیر دارد قطعه ای است به نام پمپ بنزین که در صورت تشخیص تعمیرکار بر خراب بودن آن می توانید آن را از آریان یدک خریداری نمایید. پمپ بنزین معیوب یکی از علت های گاز خوردن خودرو محسوب می شود. در نظر داشته باشید می توانید این مورد را خودتان با یک روش تشخیص دهید. اگر مصرف سوخت شما به تازگی زیاد شده است، می تواند نشانه ای از خراب شدن پمپ بنزین خودرو باشد.

سنسور تنظیم هوای ورودی به موتور که از آن با عنوان استپر موتور یاد می شود اگر خراب شود، تاثیر خود را بر روی گاز خودرو و بالا رفتن دور موتور خواهد گذاشت.

بررسی علت گاز خوردن خودرو در حالت درجا

جالب است بدانید تعمیرکار خودرو برای بررسی علت گاز خوردن خودرو در حالت درجا و یا در سایر موارد، اولین قطعه ای که بررسی خواهد کرد استپر موتور است. در صورت نیاز به خرید استپر موتور می توانید وارد سایت آریان یدک شوید و قیمت آن را بررسی کنید و آن را خریداری نمایید. آریان یدک به سراسر ایران ارسال دارد.

سنسور مپ خودرو که با ecu در ارتباط است نیز اگر خراب شود بر روی این مشکل تاثیرگذار است.

از دیگر مواردی که می توان در خصوص گاز خوردن ماشین عنوان کرد این است که سیستم ترمز مشکل پیدا کرده است و یا اینکه رگلاژ سیم کلاچ با مشکل مواجه شده است.

مورد به هم خوردن رگلاژ سیم کلاچ، بعد از استپر موتور مهم ترین چیزی است که تعمیرکاران ابتدا به سراغ بررسی آن خواهند رفت. به طور کلی به هم خوردن رگلاژ سیم کلاچ در خودروهایی بیشتر اتفاق میفتد که رانندگان آن تازه کار هستند و به طور صحیح از خودرو استفاده نکرده اند.

علت گاز خوردن خودرو در حالت درجا

یکی از مهم ترین دلایل برای گاز خوردن خودرو در حالت درجا علاوه بر موارد بالا که عنوان شد، این است که دریچه کنترل هوای دور آرام به مشکل برخورده است. این دریچه به تنظیم جریان هوا که به داخل موتور وارد می شود کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که با سرعت و شتاب مناسب کار کند.

بنابراین مهم است دریچه کنترل هوای دور آرام توسط یک تعمیرکار خودرو مورد بررسی قرار گیرد و در صورت خرید آن از فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک اقدام نمایید. به عنوان نمونه می‌توانید صفحه لوازم ام وی ام را در سایت آریان یدک بررسی نمایید.

در پایان به این نکته اشاره می کنیم که تعمیرکار خودرو هر علتی را که تشخیص داد و نیاز به قطعه برای خودروی خود بودید، می توانید از خدمات فروشگاه لوازم یدکی آریان یدک که در بازار لوازم یدکی تهران قرار دارد استفاده نمایید و با ورود به سایت آریان یدک قطعه خود را به همراه مشخصات و قیمت مشاهده نمایید و خرید خود را به راحتی انجام دهید.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=62992
  • منبع : آریان یدک

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.