• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور: عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند

  • کد خبر : 63586
  • 16 فروردین 1403 - 20:48
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور: عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: عناصر تروریستی راسک و چابهار ملیت غیر ایرانی دارند و هویت واقعی آنها در حال بررسی است.

به گزارش نبض وطن، سید مجید میراحمدی اظهار کرد: درگیری‌ها در دو شهرستان راسک و چابهار به اتمام رسیده و ۱۸ نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیده که احتمالاً این آمار به ۱۹ نفر برسد چون پیکرهای متلاشی شده برخی از آنها قابل شناسایی نیست.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه برآوردهای فرماندهان میدان اینست که ۱۹ نفر به هلاکت رسیدند، افزود: در واقع تمام عوامل عملیاتی این حملات تروریستی کشته شدند و هیچکدام جان سالم به در نبردند و این یک استثنا عملیاتی است که در یک چنین حجمی و به صورت هم‌زمان عملیاتی صورت بگیرد و تمامی عوامل عملیاتی کشته شوند.

وی ادامه داد: این مقابله از نظر توان عملیاتی و قدرت فرماندهی و مدیریتی، مثال زدنی و قابل تقدیر است که با رشادت‌ها، شجاعت‌ها و آمادگی نیروهای حافظ امنیت هیچکدام از اهداف گروهک تروریستی در شهرستان‌های راسک و چابهار محقق نشد.

میراحمدی بیان کرد: هدف عوامل تروریستی این بود که مقر سپاه در راسک، مقر سپاه و انتظامی و دریابانی در چابهار را تصرف کنند را تصرف کنند و نیروهای حافظ امنیت را به شهادت برسانند که در هیچ‌یک از این اهداف شأن موفق نشدند و همه آنها به هلاکت رسیدند.

وی تصریح کرد: علت طولانی شدن عملیات هم این بود که عناصر تروریستی با گروگان گرفتن مردم بیگناه و سپر انسانی قراردادن آنها، مشکلاتی را برای عملیات رزمندگان فراهم کردند که فرماندهان سپاه و انتظامی با تدبیر و درایت تمامی گروگان‌ها را به سلامت آزاد کردند و بعد از آن عملیات را انجام دادند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: در بین شهدای ما در شهرستان راسک چهار شهید اهل تسنن در مقابل تروریست‌های اجاره‌ای رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: براساس گزارش‌های اولیه فرماندهان حاضر در میدان، عناصر تروریستی، ایرانی نیستند و هویت واقعی آنها نیز در حال بررسی است.

میراحمدی اذعان کرد: دو عنصر پشتیبان که زمینه حضور عناصر تروریستی را برای انجام عملیات در چابهار فراهم کرده بودند و آنها هم غیر ایرانی بودند، توسط دستگاه‌های امنیتی دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از مردم بی‌گناه از جمله یک مادر و دو کودک توسط تک تیراندازهای تروریست مجروح شدند که حال یکی از دختران وخیم گزارش شد اما در حال حاضر با تلاش پزشکان از وضعیت بحران خارج شده و رو به بهبود است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=63586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.