• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

ارتش‌های آسیای میانه و جمهوری آذربایجان رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

  • کد خبر : 63914
  • 18 فروردین 1403 - 10:33
ارتش‌های آسیای میانه و جمهوری آذربایجان رزمایش مشترک برگزار می‌کنند
ارتش‌های کشورهای قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان از آسیای میانه به همراه جمهوری آذربایجان رزمایش مشترکی در جولای سال جاری میلادی برگزار خواهند کرد.

به گزارش نبض وطن به نقل از رسانه‌های آسیای مرکزی، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد: نیروهای مسلح جمهوری این کشور به همراه قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان در جولای ۲۰۲۴ (۱۱ تیر – ۱۰ مرداد) رزمایش مشترکی موسوم به «اتحادیه- ۲۰۲۴» را برگزار خواهند کرد.

بر اساس طرح مشترک امضا شده بین وزارتخانه‌های دفاع جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان، کنفرانس برنامه‌ریزی رزمایش فرماندهی و ستادی عملیاتی – تاکتیکی «اتحادیه -۲۰۲۴» در شهر آکتائو قزاقستان برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، در این کنفرانس تعدادی از مسائل مربوط به آمادگی برای رزمایش و وظایف آتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این رزمایش که در تیرماه امسال در پایگاه آموزشی «اویماشا» و همچنین دماغه «توکمک» واقع در دریای خزر برگزار می‌شود، فعالیت‌هایی برای «اجرای وظایف آموزشی رزمی برای شناسایی مکان‌های درگیری‌های مسلحانه» انجام می‌شود.

وزیر دفاع قزاقستان نیز پیش‌تر اعلام کرده بود: رزمایش بزرگ نظامی در سال جاری (میلادی) با مشارکت واحدهای نظامی از قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و جمهوری آذربایجان در این کشور برگزار خواهد شد.

سپهبد مارات حسین‌اف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قزاقستان نیز گفت: امسال رزمایش‌های گسترده‌ای با حضور پنج کشور در خاک این کشور برگزار می‌شود که در سطح بالایی در حال سازماندهی است.

وی این رزمایش را مهم و قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: در سال ۲۰۲۴، بیش از ۷۰ هزار برنامه آمادگی نظامی برنامه‌ریزی شده که مهمترین آنها رزمایش موسوم به «بیرلیستیک» (اتحادیه) است. در رزمایش «بیرلیستیک» نیروی‌های دریایی، هوایی و نیروهای عملیات ویژه فرماندهی منطقه غرب و واحدهای نظامی جمهوری آذربایجان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان شرکت دارند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=63914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.