• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

آیت‌الله رئیسی فردا به پاکستان سفر می‌کند

  • کد خبر : 66197
  • 02 اردیبهشت 1403 - 13:21
آیت‌الله رئیسی فردا به پاکستان سفر می‌کند
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد:آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران بنا بر دعوت رسمی نخست وزیر پاکستان برای بازدید ۳ روزه فردا (دوشنبه ۳ اردیبهشت) به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، در دفتر روابط عمومی سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان،ممتاز زهرا با صدور بیانیه‌ای گفت: آیت اللهسید ابراهیم رئیسی در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی-اقتصادی و برای دیدار با مقام‌های بلندپایه پاکستانی فردا به اسلام‌آباد سفر می‌کند.

وی افزود: سفر رسمی آیت‌الله رئیسی بنا بر دعوتمحمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان صورت می‌گیرد و در طول این بازدید رئیس جمهوری ایران به شهرهای لاهور و کراچی نیز سفر خواهد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: رئیس جمهور ایران با همتای پاکستانی خود و همچنین نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد و طرفین طیف گسترده‌ای از موضوعات مهم دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی، تحولات منطقه‌ای، مسائل بین المللی از جمله جهان اسلام را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

ممتاز زهرا اعلام کرد که این اولین سفر یک مقام بلندپایه کشور در سطح رئیس دولت به پاکستان پس از برگزاری انتخابات این کشور و تشکیل دولت جدید است.

وی تاکید ‌کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از روابط دوجانبه مستحکم مبتنی بر مشترکات تاریخی، فرهنگی و مذهبی برخوردارند و این سفر فرصت مهمی را برای تقویت بیش از پیش این روابط فراهم می کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: دو طرف دستور کار گسترده‌ای برای تقویت بیشتر روابط و تحکیم همکاری‌ها در زمینه های مختلف از جمله تجارت، ارتباطات، انرژی، کشاورزی و ارتباطات مردمی خواهند داشت.

وی افزود: سران ایران و پاکستان همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای و جهانی و همکاری های دوجانبه برای مبارزه با تهدید مشترک تروریسم گفت‌وگو خواهند کرد

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=66197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.