• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تجهیز آتش نشانی ورنامخواست به ست‌های امداد و نجات

  • کد خبر : 66560
  • 04 اردیبهشت 1403 - 18:27
تجهیز آتش نشانی ورنامخواست به ست‌های امداد و نجات
مدیرکل بحران استانداری اصفهان گفت: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده امروز شاهد تجهیز واحد آتش‌نشانی شهرداری ورنامخواست به امکانات و تجهیزات ست امداد و نجات و ماکرو هستیم که این تجهیزات نقش بسزایی را در آزادسازی افرادی کرده در حوادث جاده‌ای و حوادثی که ناشی از آوار در شهرها به وقوع پیوسته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منصور شیشه فروش در حاشیه بازدید از نقاط حادثه خیز شهر ورنامخواست در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: به اتفاق شهردار، اعضاء شورای اسلامی شهر و همچنین معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری لنجان بازدیدی را ازمشکلات پیش روی شهر ورنامخواست داشتیم.

وی افزود: شهر ورنامخواست را مشکلاتی چون رانشی بودن زمین در قسمتی از پیاده‌رو بلوار شهید شاهمرادی تهدید می‌کرد که مطالعات فنی مورد نیاز توسط مشاور انجام‌شده و برای رفع خطر و همچنین ایمن سازی و تاب‌آوری این مسیر باید اقدامات عملیاتی در دستور کار قرار گیرد. مدیرکل بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: مقرر شد طرح مطالعاتی و پیوست کاهش خطر پیاده‌رو بلوار شهید شاهمرادی توسط شهرداری تهیه شود تا ما به سازمان مدیریت بحران ارسال کنیم تا بخشی از اعتبارات مورد نیاز به این پروژه تخصیص شود.

مدیرکل بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: همچنین مقرر شد قبل‌از اجرای طرح ایمن سازی محدوده با اطلاع‌رسانی و ارائه هشدار به افراد برای پیشگیری از رخداد و حوادث احتمالی توسط شهرداری اجرایی شود.

شیشه فروش تجهیز آتش‌نشانی‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده امروز شاهد تجهیز واحد آتش‌نشانی شهرداری ورنامخواست به امکانات و تجهیزات ست امداد و نجات و ماکرو هستیم که این تجهیزات نقش بسزایی را در آزادسازی افرادی که در حوادث جاده‌ای و حوادثی که ناشی از آوار در شهرها به وقوع پیوسته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات مهمی در زمینه افزایش ایمنی شهر ورنامخواست از سوی مدیریت شهری انجام شده است، ادامه داد: رشد و توسعه شهری طی سالیان گذشته باعث شده تا به روزرسانی و توسعه امکانات و تجهیزات شهرداری نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود چراکه ساماندهی ماشین‌آلات آتش نشانی و خدمات ایمنی نقش موثری را در پیشگیری و کنترل حوادث ایفا می‌کند.

مدیرکل بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: شهر ورنامخواست را حوادثی چون، حوادث جاده‌ای به‌علت شرایط تردد ماشین‌های سبک و سنگین در این‌ محور و افزایش روز افزون آن که در برخی مواقع شاهد بروز حوادث جاده‌ای هستیم، همچنین حریق، سیلاب‌های دوره‌ای، وزش تند باد و نیز حوادث صنعتی به دلیل استقرار صنایع در اطراف این شهر تهدید می‌کند و برهمین اساس برای هر یک از این حوادث احتمالی باید برنامه‌ها و سناریوهای عملیاتی تدوین شود.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که اخیراً سازمان یا واحدهای آتش‌نشانی شهرداری‌ها در سراسر کشور،خصوصاً اصفهان با آن مواجه هستند کمبود نیروهای تخصصی است و از سازمان برنامه و بودجه، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و سازمان امور استخدامی کشور درخواست داریم که به این مسئله و در صدور مجوزهای بکارگیری نیروهای تخصصی و آتش‌نشانی در شهرداری‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: تجهیزات آتش نشانی، نیروی متخصص و آموزش دیده و اعتبارات سه ضلعی هستند که امروز به آن نیازمند هستیم. وی افزود: امروز برای شهرهای استان اصفهان نیازمند جذب نیروی تخصصی هستیم که مجوز آن باید از تهران اخذ شود همچنین باید برای بروزرسانی و نوسازی ناوگان امدادی در راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و آتش‌نشانی‌ها با توجه به موقعیت خاص استان اصفهان و همچنین جانشین برای مدیریت بحران تهران و معین برای ۹ استان اطراف بوده توجه شود.

مدیرکل بحران استانداری اصفهان گفت: نباید این نکته را به دست فراموشی سپرد که هر حادثه‌ای در کشور رخ می‌هد کمک‌رسانی لازم از سوی استان اصفهان انجام می‌گیرد و در سیل اخیر سیستان بلوچستان امکاناتی را از جمله پتو، چادر و دیگر امکانات به مناطق سیل زده ارسال شد.

وی یادآور شد: در حوادث سال گذشته که در لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان و دیگر نقاط کشور رخ داده بود استان اصفهان پیشتاز بوده و به‌خاطر همین مأموریت‌ها و شرایط خاص جغرافیایی نیاز است که اقدامات ویژه‌ای توسط سازمان اورژانس، سازمان امداد و نجات هلال احمر، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان شهرداری‌های کشور برای تجهیز این دستگاه‌ها به امکانات امدادی صورت گیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=66560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.