• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار ورنامخواست مطرح کرد؛

خطر رانش در کمین پیاده رو بلوار شهید شاهمرادی

  • کد خبر : 66592
  • 05 اردیبهشت 1403 - 9:03
خطر رانش در کمین پیاده رو بلوار شهید شاهمرادی
شهردار ورنامخواست گفت: بخشی از پیاده رو بلوار شهید شاهمرادی در خطر رانش قرار دارد که نیازمند مقاوم سازی برای جلوگیری از حادثه است از این رو در مسیر مطالعه دقیق محل‌های در معرض خطر گام برداشتیم تا با مقاوم‌سازی آن‌ها از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

مهدی رضوی راد در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن با اشاره به بازدید مدیرکل بحران استانداری اصفهان از نقاط حادثه خیز شهر ورنامخواست اظهار کرد: پدیده رانش زمین از جمله پدیده‌های طبیعی به‌شمار می‌آید که می‌تواند مانند زلزله تعداد خسارات مالی زیادی و حتی جانی به بار آورد از این رو به عنوان یک تهدید جدی شناخته می‌شود.

وی افزود: عواملی چون شیوه‌های نادرست کشاورزی، احداث غیراصولی راه‌های ارتباطی، بنای غیراصولی خانه‌ها، جریان رودخانه‌ها و… نقش فراوانی در افزایش زمین لغزش‌ها دارد اما با به‌کارگیری برخی از راهکارها می‌توان از وقوع پدیده رانش زمین جلوگیری کرد.

شهردار ورنامخواست تصریح کرد: دیوارچینی، تقویت خاک‌ها با پوشش گیاهی مناسب و… از جمله روش‌های علمی و کارشناسی است که در جلوگیری از پدیده رانش زمین موثر عمل می‌کند.

وی ادامه داد: بخشی از پیاده رو بلوار شهید شاهمرادی در خطر رانش قرار دارد که نیازمند مقاوم سازی برای جلوگیری از حادثه است از این رو در مسیر مطالعه دقیق محل‌های در معرض خطر گام برداشتیم تا با مقاوم‌سازی آن‌ها از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

رضوی‌راد عنوان کرد: در فهرست بهای سال ۱۴۰۲ اجرای پروژه مقاوم سازی پیاده رو بلوار شهید شاهمرادی برای جلوگیری از رانش خاک نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار بود که طی صحبت‌های انجام شده مقرر شد بخشی از اعتبار مورد نیاز توسط شهرداری ورنامخواست تامین شود و مابقی توسط ستاد بحران کشور به این پروژه اختصاص پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز شاهد اجرایی شدن این پروژه در کمترین زمان ممکن باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=66592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.