• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا

  • کد خبر : 66777
  • 05 اردیبهشت 1403 - 23:30
رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا
نماینده تام الاختیار دانشگاه اصفهان و دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری همزمان با سراسر کشور از فردا در اصفهان آغاز می شود.

به گزارش نبض وطن، رضا علی نوروزی با بیان اینکه  آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ در ۲ نوبت برگزار می‌شود، اظهار کرد: این آزمون از فردا پنج شنبه ششم اردیبهشت به مدت دو روز در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، زبان و هنر در ۲۷ حوزه اصلی استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد داوطلبان این دوره را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی-فنی و علوم انسانی صبح و گروه آزمایشی زبان و هنر نیز بعد ازظهر فردا پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه و گروه آزمایشی تجربی نیز صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه با هم به رقابت می‌پردازند.

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان بیشترین تعداد داوطلب در گروه علوم تجربی با ۲۶ هزار و ۷۹۳ نفر گزارش شده است، افزود: در گروه انسانی نیز ۱۸ هزار و ۵۷۰ نفر، ریاضی ۹ هزار و ۱۰۸ نفر، زبان‌های خارجی ۵ هزار و ۴۵۳ نفرو گروه هنر ۴ هزار و ۷۹۵ نفر رقابت می‌کنند.

وی درباره عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های تقلب هشدار داد و گفت: استفاده و همراه داشتن هر وسیله‌ای از جمله دستگاه‌های ارتباط الکترونیکی و حافظه‌دار در جلسۀ آزمون تخلف است و منجر به محرومیت از آزمون سراسری تا حداکثر ۱۰ سال می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: برای شرکت در جلسه آزمون سراسری، همراه داشتن کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳-۱۴۰۴ تیرماه امسال برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=66777

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.