• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

فریب تبلیغات گوشی‌های ارزان قیمت در فضای مجازی را نخورید

  • کد خبر : 67306
  • 09 اردیبهشت 1403 - 23:03
فریب تبلیغات گوشی‌های ارزان قیمت در فضای مجازی را نخورید
رئیس اتحادیه صنف فناوری ارتباطات، فرهنگی و هنری شهرستان لنجان گفت: تب تند خرید گوشی موبایل از صفحات اینستاگرامی با قیمت پایین‌تر از قیمت‌های مصوب در بازار چالش‌های متعددی را از جمله فروش کالای دست دوم به جای کالای نو، گوشی‌های تقلبی و قاچاق و یا حتی اجناس معیوب برای خریداران به همراه داشته است.

مهدی طالبی در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن، کلاهبرداری‌های اینترنتی با دادن وعده‌هایی رنگارنگ را یکی از معضلات امروز جامعه دانست و اظهار کرد: طی ماه‌های اخیر شاهد انجام تبلیغات توسط برخی افراد و وعده فروش گوشی‌های موبایل و لوازم جانبی برندهای مورد توجه مردم با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از بازار در فضای مجازی هستیم.

وی افزود: تب تند خرید گوشی موبایل از صفحات اینستاگرامی با قیمت پایین‌تر از قیمت‌های مصوب در بازار چالش‌های متعددی را از جمله فروش کالای دست دوم به جای کالای نو، گوشی‌های تقلبی و قاچاق و یا حتی اجناس معیوب برای خریداران به همراه داشته است.

رئیس اتحادیه صنف فناوری ارتباطات، فرهنگی و هنری شهرستان لنجان تصریح کرد: متاسفانه طی روزهای گذشته گزارشاتی درخصوص فعالیت صفحات اینستاگرامی که اقدام به فروش گوشی موبایل در شهرستان لنجان می‌کنند به اتحادیه صنف فناوری ارتباطات، فرهنگی و هنری شهرستان لنجان رسیده که موجب بروز نگرانی‌هایی شده است.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که ارائه اجناس و خدمات با قیمت پایین‌تر و ارائه تخفیف‌های ویژه در فضای مجازی تنها برای جلب اعتماد مشتریان و در نهایت کلاهبرداری از آنان بوده برهمین اساس نباید فریب ظاهر زیبا و پر رنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را خورد.

طالبی اضافه کرد: توصیه می‌شود چنانچه آگهی تبلیغاتی در فضای مجازی مشاهده شد که قیمت کالای تبلیغ شده در آن از قیمت واقعی کالا در بازار خیلی پایین‌تر بود، فرض را بر کلاهبرداری بودن آن آگهی گذاشته و از خرید کالا خودداری کنند چراکه افراد سودجو فضای مجازی را مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود میدانند و از ساده لوحی برخی از کاربران پلی برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود می‌سازند.

وی عنوان کرد: توصیه ما به شهروندان آن بوده که خرید های خود را تنها از فروشگاه‌های معتبر و دارای پروانه کسب معتبر و یا سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهند و به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا مبلغی تحت عنوان بیعانه پرداخت نکنند.

رئیس اتحادیه صنف فناوری ارتباطات، فرهنگی و هنری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: هنگامی که اتحادیه‌های صنفی گزارش مردمی دریافت کرده و یا متوجه بروز تخلفی از سوی اعضای صنف خود ‌شوند به سرعت مانع ادامه تخلف احتمالی صورت گرفته خواهند شد تا از تبعات احتمالی برای مصرف‌کننده و همچنین بازار همکاران آن صنف جلوگیری کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=67306

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.