• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

استاندار اصفهان: ظرفیت دانشگاه‌ها برای درآمدزایی به‌کار گرفته شود

  • کد خبر : 67357
  • 10 اردیبهشت 1403 - 18:53
استاندار اصفهان: ظرفیت دانشگاه‌ها برای درآمدزایی به‌کار گرفته شود
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های دانشگاه‌ها را برای درآمدزایی به جریان انداخت، گفت: دانشگاه‌ها خود را محدود به بودجه‌ها و اعتبارات دولتی نکنند.

به گزارش نبض وطن به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان سید رضا مرتضوی اظهار کرد: دانشگاه‌ها برای داشتن آینده روشن باید به سراغ درآمدزایی از طریق تعامل با صنایع و سایر روش‌های تامین بادوام بروند.

وی با بیان اینکه مجموعه‌هایی مثل پالایشگاه، فولاد مبارکه و پتروشیمی اصفهان ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای قرارگیری در کنار دانشگاه صنعتی اصفهان دارند، ادامه داد: هیات‌ امنایی بودن دانشگاه نیز فرصت خوبی است و اگر اقدامات لازم در این‌ زمینه صورت گیرد، استانداری برای ملزم‌کردن این مجموعه‌های صنعتی به کمک دانشگاه خواهد آمد.

استاندار اصفهان در جلسه شورای دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: یک ستاد درآمد مستمر با برنامه برای ظرفیت‌سازی و کسب درآمد در این دانشگاه باید وجود داشته باشد.

وی همچنین با بیان اینکه محصول اصلی دانشگاه‌ها، متخصصان و مدیرانی هستند که در امور مختلف کشور فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: با یک نگاه منصفانه به ادوار گذشته می‌توان به این نتیجه رسید که دانشگاه به‌خوبی کار کرده است اما بمباران تبلیغاتی دشمن در فضای رسانه، اجازه نمی‌دهد اخبار مسائل کشور به‌درستی و بدون واسطه به فرزندان ما برسد.

مرتضوی با بیان اینکه در سال اقتصاد دانش بنیان، کارگروهی متناسب با این شعار در استانداری اصفهان راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: فعالیت این قرارگاه با دبیری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دنبال شده است اما با توجه‌ به شعار امسال، مسائل دیگری نیز به دستور کار آن اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت خالی واحدهای صنعتی در قالب ایجاد نشان جدید یا توسعه برندهای موجود برای افزایش تولید محصولات مورد نیاز، به کارگیری ظرفیت خالی واحدها برای تعریف سفارش‌های داخلی و خارجی، برنامه‌ریزی تولید در خانه برای برخی حوزه‌ها از جمله صنایع‌دستی و مشارکت مردم در تأمین مالی و پشتیبانی از واحدهایی که دچار مشکل هستند، از جمله پیشنهاداتی است که برای تحقق شعار سالجاری در این کارگروه ارائه شده است.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: ۲ پروژه بزرگ دانشگاه در بخش عمرانی شامل ساختمان جدید دانشکده مهندسی مکانیک و مرکز نوآوری فولاد دارای اولویت بودند که با اعتبارات تخصیص‌ یافته در سفر ریاست‌جمهوری به سرانجام رسیدند.

سیدعلی‌محمد میرمحمدی میبدی با اشاره به جبران کمبود خوابگاه برای ۵۰۰ دانشجوی دختر دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: ترافیک سنگین نیز یکی دیگر از معضلات این دانشگاه بود که با ایجاد پارکینگ‌های جدید، برطرف شد.

وی، حضور استاد نمونه کشوری و استادان ۲ درصد برتر جهانی را از افتخارات آموزشی این دانشگاه دانست و عنوان کرد: با همت حوزه پژوهشی به‌ویژه پژوهشکده فاوا دانشگاه، اعتبارات پژوهشی تا سه و نیم برابر افزایش یافت و برای اولین‌ بار همه اعتبارات مربوط به تحقیق استادان فقط در همین حوزه صرف شد و به‌موقع در اختیار آنان قرار گرفت.

میرمحمدی میبدی با بیان اینکه سه هزار ابزار آزمایشگاهی در این دانشگاه تعمیر شد، اضافه کرد: پیش‌ از این حدود سه لیتر در ثانیه از پساب دانشگاه استحصال می‌شد اما اکنون به ۲۰ لیتر در ثانیه رسیده و این موفقیت باعث حل مشکل آب فضای سبز شده است.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=67357
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.