• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اختصاص امتیازات ویژه به سازندگان برتر ساختمان در شهر

  • کد خبر : 68095
  • 17 اردیبهشت 1403 - 12:49
اختصاص امتیازات ویژه به سازندگان برتر ساختمان در شهر
رییس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از اختصاص امتیازات ویژه به سازندگان برتر ساختمان در فراخوان عمومی شناسایی سازندگان حرفه ای ساختمان شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش نبض وطن، فریاد پرهیز با اعلام این خبر اظهار کرد: یکی از شاخص های ارزیابی سازندگان حرفه ای ساختمان در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، سرمایه گذاری و بازآفرینی آنان در بافت ناکارآمد شهر بود که امتیاز ویژه ای برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که حدود ۲۰ درصد جمعیت شهر اصفهان در بافت فرسوده و ناکارآمد سکونت دارند، گفت: بافت فرسوده و ناکارآمد به دلیل ریزدانگی، نفوذناپذیری و ناپایداری، مشکلات زیادی برای شهر دارد که یکی از آنها مشکل امدادرسانی به ساکنان آن در زمان بحران است.

رییس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان ادامه داد: از دیگر شاخص های ارزیابی سازندگان حرفه ای ساختمان در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در شهر اصفهان، مدیریت مصرف انرژی در راستای ساختمان سبز و پایدار، استفاده از آب خاکستری و یا بازچرخانی آب خاکستری در ساختمان، استفاده از سلول های خورشیدی و یا آبگرمکن های خورشیدی در فاز طراحی و فاز اجرا، رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، مدیریت مصرف انرژی اعم از آب و برق و گاز، استفاده از آب باران در ساختمان، استفاده از فناوری های نوین و هوشمندسازی در ساختمان سازی، سیما و منظر شهری، ایستایی و پایداری ساختمان و استفاده از مصالح ساختمانی با کیفیت و مطابق با اقلیم شهر اصفهان و رعایت ضوابط طرح تفصیلی است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵، نصب آبگرمکن های خورشیدی در ساختمان های گروه «ج» یعنی ساختمان های شش  تا  ۱۰ طبقه ارتفاع و ساختمان های گروه «د» یعنی ساختمان هایی با بیش از ۱۰ طبقه ارتفاع در شهر اصفهان الزامی است.

وی با بیان اینکه پس از پایان فراخوان عمومی شناسایی سازندگان حرفه ای ساختمان شهر اصفهان و تکمیل بانک اطلاعات سازندگان حرفه ای، فرم های ارزیابی در دبیرخانه پالایش می شوند، اظهار کرد: پس از طی این مرحله، ساختمان های ارائه شده برای ارزیابی توسط تیم های متخصص بر اساس شاخص های تعریف شده، بررسی و به آنها امتیاز داده خواهد شد و برای سازندگان برتر امتیازهای ویژه ای در نظر گرفته می شود.

پرهیز با بیان اینکه دبیرخانه شناسایی سازندگان حرفه ای ساختمان شهر اصفهان در اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تشکیل شده است گفت: همه سازندگان حرفه ای ساختمان در شهر اصفهان اعم از انبوه سازان و یا شخصی سازها می توانند با مراجعه به دبیرخانه، فرم های ارزیابی ساختمان ها را دریافت و تکمیل کنند.

وی با تاکید بر این که معاونت شهرسازی و معماری به طور جدی از سال ۱۳۹۶ به موضوع ساختمان سبز و پایدار به عنوان یک دغدغه ورود کرده است، افزود: برگزاری نشست های تخصصی در رابطه با شهر پایدار و توسعه پایدار در سال ۱۳۹۶ منجر شد در نیمه دوم همان سال قرارداد مطالعاتی طراحی پایدار ساختمان های شهر اصفهان توسط دانشگاه هنر اصفهان امضاء شود.

وی اضافه کرد: تصویب استفاده از آبگرمکن های خورشیدی در ساختمان گروه «ج» و «د» و استفاده از آب های خاکستری در سال ۱۳۹۹ از نتایج برگزاری این نشست  ها است و دیگر نتایج مطالعات طراحی پایدار ساختمان های در شهر اصفهان به مرور اجرا خواهد شد.

به گفته وی، تدوین لایحه ساختمان ها و فضاهای شهری سازگار با محیط زیست در سال ۱۴۰۱ توسط شهرداری و نیز ابلاغ آن در سال ۱۴۰۲ از طرف شورای اسلامی شهر در همین راستا انجام شده است.

رییس اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به فراخوان عمومی شناسایی سازندگان حرفه ای ساختمان شهر اصفهان تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری گفت: در این فراخوان، علاوه بر تکمیل بانک اطلاعات، سازندگان برتر ساختمان نیز از امتیازهای ویژه ای بهره مند می شوند.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=68095

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.