• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان خبر داد:

اشتراک ۱۳ هزار شهروند اصفهانی در سامانه «اصپاک»

  • کد خبر : 68104
  • 17 اردیبهشت 1403 - 13:32
اشتراک ۱۳ هزار شهروند اصفهانی در سامانه «اصپاک»
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اعلام اینکه سامانه اصپاک بالغ‌بر ۱۳ هزار مشترک در شهر اصفهان دارد، گفت: بیش از ۱۰ هزار منزل مسکونی از طریق اصپاک بیمه آتش‌سوزی شده‌ است.

به گزارش پورتال اطلاع رسانی شهرداری اصفهان، غلامرضا ساکتی با اعلام این خبر اظهار کرد: اپلیکیشن اصپاک یا سامانه جمع‌آوری پسماند خشک از سال گذشته راه‌اندازی شد و از مشوق های مختلفی همچون بیمه آتش سوزی منازل، جهت تشویق مردم به جمع‌آوری پسماند خشک استفاده کرد. شهروندان نیز از این سامانه استقبال خوبی کردند، چنانکه در حال حاضر این سامانه بالغ‌بر ۱۳ هزار مشترک در شهر اصفهان دارد.

وی افزود: بیش از ۱۰ هزار منزل مسکونی از طریق اصپاک بیمه آتش‌سوزی شده است و به‌طور میانگین روزانه بین ۵۰۰ تا یک تن پسماند توسط سامانه اصپاک جمع‌آوری می‌شود.

پروژه نخاله‌های ساختمانی در آستانه کلنگ زنی

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان همچنین از کلنگ‌زنی پروژه نخاله‌های ساختمانی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: بر این اساس، روزانه ۱۸۰۰ تن نخاله ساختمانی بازیافت خواهد شد.

وی افزود: در حوزه پسماند خشک کلنگ‌زنی شهرک بازیافت، مدیریت زنجیره پسماند به‌ویژه در حوزه تفکیک از مبدا، ساماندهی انبارهای غیرمجاز و محل‌های غیررسمی تأثیرات خوبی به‌دنبال دارد که امیدواریم با آغاز این دو پروژه، گام بلندی در راستای حفظ محیط زیست برداریم.

ساکتی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه شیرابه با ظرفیت ۲۰ متر مکعب در روز نیز راه‌اندازی شده است و امیدواریم شاهد افتتاح رسمی آن از هفته آینده باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=68104

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.