• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

کوهکن: ایجاد فضای پرشور در انتخابات ۱۴۰۰ شوراهای شهر نیازمند حضور پررنگ نامزدهای انتخاباتی است

  • کد خبر : 6811
  • 19 اردیبهشت 1400 - 16:46
کوهکن: ایجاد فضای پرشور در انتخابات ۱۴۰۰ شوراهای شهر نیازمند حضور پررنگ نامزدهای انتخاباتی است
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد فضای پرشور در انتخابات ۱۴۰۰ شوراهای شهر و روستا نیازمند حضور پررنگ نامزدهای انتخاباتی با سلایق مختلف است.

به گزارش نبض وطن، محسن کوهکن اظهار کرد: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا با مجلس شورای اسلامی بوده و برهمین اساس هیئت های نظارت استان ها و شهرستان ها با پیشنهاد نماینده گان آن مناطق به هیئت نظارت استان انتخاب و تشکیل می شوند که در بیشتر مواقع نیز این پیشنهادات مورد موافقت قرار می گیرد.
وی افزود: تایید و رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی که برای حضور در عرصه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند نیز بستگی به نگاه اعضاء هیئت نظارت در آن مناطق دارد.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در انتخابات دوره گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستا بنده به عنوان نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی ترکیبی را از شهرهای مختلف زرین شهر، فولادشهر و… پیشنهاد داده و از آنان درخواست کردیم که در روند تایید و یا رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی مُر قانون را رعایت کرده و به هیچ عنوان نگاه سیاسی و جناحی به موضوع و نامزدهای انتخاباتی نداشته باشید.
وی ادامه داد: بطور مثال فردی کاندیدای مشخص جریان اصلاحات در انتخابات شورای اسلامی در زرین شهر بود؛ هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان لنجان اعلام کرد با توجه به اینکه از ایشان برای حضور عضویت در در هیئت معتمدین اجرایی دعوت شده بود نمی تواند کاندیدا شود.
کوهکن اضافه کرد: بنده از ایشان دفاع کرده و اعلام نمودم دعوت از ایشان دعوت یکطرفه از سوی فرمانداری بوده و باید بررسی شود آیا ایشان دعوت را پذیرفته یا خیر.حال چنانچه در جلسه شرکت نکرده است به معنای آن است که دعوت فرمانداری را به عنوان عضو معتمدین نپذیرفته و نباید رد شود که در نهایت پس از ررسی های لازم تایید صلاحیت شدند.
وی عنوان کرد: در دوره گذشته انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان لنجان تعداد انگشت شماری رد صلاحیت شدند که بخش قابل توجهی از آنان نیز پس از پیگیری از شورای عالی نظارت استان موفق به اخذ تایید صلاحیت خود شدند.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در انتخابات پیش رو نیز باید مُر قانون اجرا شود و درخصوص برخی افراد که در شهرستان رد صلاحیت شده و بنده نیز بر روی انان شناختی دارم باید گفت امکان دارد فردی محکومیت کیفری داشته و بنده اطلاعات لازم را دراختیار نداشته باشم و با پیگیری از دادگستری می توان به نتیجه لازم دست پیدا کرد. اما زمانی که فردی تحت عنوان بند “ج” و مباحث اعتقادی رد صلاحیت می شود جای بحث دارد.
وی متذکر شد: ایجاد فضای پرشور در انتخابات ۱۴۰۰ شوراهای شهر و روستا نیازمند حضور پررنگ و قابل توجه نامزدهای انتخاباتی با سلایق مختلف است، که متاسفانه تعداد قابل توجهی از افراد که برای حضور در انتخابات شورای اسلامی شهرهای ۹ گانه شهرستان لنجان ثبت نام کرده اند رد صلاحیت شده اند و بنظر می رسد مایوس کردن آنان به واسطه تلاش هایی که داشته اند صحیح نباشد.
کوهکن تاکید کرد: امیدواریم هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان با تجدید نظر در تصمیمات اتخاذ شده صلاحیت بخش قابل توجهی از این افراد که سهوا و یا اشتباها درخصوص آنان تصمیمگیری شده را تایید کند تا در نهایت با تلاش و فعالیتی که نامزدهای انتخاباتی انجام می دهند تنور انتخابات داغ و حضور مردم پای صندوق های رای پرشورتر از گذشته گردد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=6811
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.