• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
مشاور هنیه:

نتانیاهو مسئول سنگ‌اندازی بر سر توافق آتش‌بس است

  • کد خبر : 68385
  • 19 اردیبهشت 1403 - 7:30
نتانیاهو مسئول سنگ‌اندازی بر سر توافق آتش‌بس است
مشاور رسانه‌ای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به تنهایی مسئول سنگ‌اندازی بر سر راه توافق آتش‌بس و مبادله اسرا است.

به گزارش نبض وطن به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین، طاهر النونو افزود: ما با طرح پیشنهادی برای آتش‌بس موافقت کردیم زیرا پاسخگوی حداقل نیازهای ملت فلسطین است.

مشاور رسانه‌ای رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین تاکید کرد که گذرگاه رفح فلسطینی مصری است و هرگز حضور هیچ طرف دیگری را در آن نمی‌پذیریم.

گفتنی است، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌ است.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان این ادعا که طرح پیشنهادی حماس با خواسته‌های این رژیم فاصله دارد، مدعی شد: اجازه نمی‌دهیم حماس توانایی‌های نظامی خود را بازسازی کند. اسرائیل اجازه نخواهد داد که حماس در نوار غزه حکومت کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=68385

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.