• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان مطرح کرد:

سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، قطب مدیریت پسماند در کشور است

  • کد خبر : 68435
  • 19 اردیبهشت 1403 - 14:41
سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، قطب مدیریت پسماند در کشور است
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان را یک قطب مدیریت پسماند در کشور برشمرد و گفت: گزارشی از فعالیت‌های این سازمان به ریاست جمهوری ارائه خواهد شد.

به گزارش نبض وطن، احمدرضا لاهیجان‌زاده در آیین احداث و بهره‌برداری از پروژه‌های جدید این سازمان که روز ۱۹ اردیبهشت ماه با حضور جمعی از مدیران شهری و استانی و اصحاب رسانه برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: امروز می‌توان ادعا کرد که سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان یک قطب مدیریت پسماند در کشور به‌شمار می‌رود و گزارشی از فعالیت‌های این سازمان به ریاست جمهوری ارائه خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه طی دو سال گذشته با کمک شهرداری و سایر نهادهای ذی‌ربط، روند خروج واحدهای آلاینده از اصفهان آغاز شده و حدود ۵۳ واحد ریخته‌گری تا پایان امسال به یک عرصه ۵۰ هکتاری که برای آنها در نظر گرفته شده منتقل می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: حل مشکل اختصاص قطعه زمین برای انتقال صد واحد طلاسازی، پلمپ ۳۰۵ واحد آجر در شعاع ۵۰ کیلومتری شهر برای اولین بار، برخورد قانونی با ۳۰۰ واحد متخلف و نصب تجهیزات کنترل آلودگی در ۷۰ واحد صنعتی از دیگر اقدامات سال گذشته است.

احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی با ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان نیز در این مراسم اظهارکرد: محیط زیست، موضوعی بسیار حیاتی در زندگی انسان است و سازمان مدیریت پسماند در شهر بزرگی مانند اصفهان، رسالت مهمی در زمینه صیانت از محیط زیست بر عهده دارد.

غلامرضا ساکتی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری، اقدامات شاخصی توسط این سازمان انجام شده است، افزود: از مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به آغاز احداث مرکز جامع جمع‌آوری پسماند خشک، آغاز احداث کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی و بهره‌برداری از واحد تصفیه شیرابه پسماند شهری اصفهان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل چرخه هدایت شیرابه، نیازمند احداث تصفیه‌خانه‌ای بودیم که این پروژه با ظرفیت روزانه تصفیه ۲۰ مترمکعب شیرابه، با مشارکت یک شرکت دانش‌بنیان احداث شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان احداث پروژه بازیافت نخاله‌های ساختمانی را از دیگر پروژه‌های شاخص این سازمان دانست و گفت: این پروژه به‌صورت صد درصد مشارکتی و با ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز شده است.

ساکتی ادامه داد: پروژه شهرک بازیافت پسماندهای خشک نیز در مرحله آغاز عملیات اجراییِ فاز نخست قرار دارد و گام مهمی در زمینه حذف دخالت‌ها در چرخه بازیافت به‌شمار می‌رود.

به گفته او، راه‌اندازی سامانه هوشمند پسماند خشک (اصپاک)، بی‌بوسازی کود کمپوست، راه‌اندازی کارخانه ریجکت‌سوز ۳۰۰ تنی و هاضم ۳۰۰ تنی نیز از دیگر اقدامات شاخص سازمان در این دوره بوده است.

مدیریت پسماند در اصفهان، مدیریتی هوشمند و مشارکت‌مبنا است

نایب رئیس و رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تاکید کرد: امروز مدیریت پسماند در اصفهان، مدیریتی هوشمند، مشارکت‌مبنا ‌و مبتنی بر مدیریت سبز بوده و از چرخه‌ای صحیح برخوردار است که این امر نتیجه تلاش مدیران قبلی و فعلی مدیریت شهری است.

سیدامیر سامع افزود: تفکیک از مبداء، طرح اصپاک که تاکنون موفق به جذب بیش از ده هزار مشترک شده و راه‌اندازی سه خط تولید کود با ظرفیت هزار تن که استاندارد ملی ایران را در زمینه تولید کود دریافت کرده است، از اقدامات شاخص حوزه پسماند در اصفهان است.

او خاطرنشان کرد: طرح هاضم با ظرفیت ۵ تن آماده عقد قرارداد با پیمانکار است و فرایند تصفیه شیرابه برای اولین بار در کشور، در یک مجموعه کوچک در اصفهان درحال انجام است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=68435

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.