• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

تأکید نخست‌وزیر عراق بر ایستادگی در کنار ملت فلسطین

  • کد خبر : 68482
  • 19 اردیبهشت 1403 - 17:24
تأکید نخست‌وزیر عراق بر ایستادگی در کنار ملت فلسطین
نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، بر موضع ثابت کشور متبوعش در مخالفت با تجاوزات رژیم صهیونیستی و ایستادگی در کنار ملت فلسطین و حمایت از آرمان آن تأکید کرد.

به گزارش نبض وطنبه نقل از شبکه المیادین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در جریان این گفت‌وگو، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق را در جریان تحولات سیاسی و میدانی نوار غزه قرار داد.

هنیه در این تماس تلفنی از مواضع عراق در قبال فلسطین به خصوص مقابله با جنگ نسل‌کُشی رژیم اشغالگر در نوار غزه، قدردانی کرد.

السودانی نیز بر موضع ثابت عراق در مخالفت با تجاوزات رژیم صهیونیستی و ایستادگی در کنار ملت فلسطین و حمایت از آرمان آن تأکید کرد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حملات به نوار غزه را آغاز کرده است و آنگونه که وزارت بهداشت غزه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد این رژیم طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب هفت مورد کشتار شد که در نتیجه آن، ۵۵ نفر شهید و ۲۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

براساس این گزارش، همچنان تعدادی از شهدا زیر آوار و یا در خیابان ها مانده ‌اند و نیروهای امدادی توان رسیدن به آن‌ها را ندارند.

وزارت بهداشت در نوار غزه افزود که با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته تا کنون به ۳۴ هزار و ۸۴۴ نفر و تعداد مجروحان به ۷۸ هزار و ۴۰۴ نفر رسیده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=68482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.