• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
شهردار باغبادران؛

آینده ناحیه صنعتی باغبادران آینده‌ای پر رونق خواهد بود

  • کد خبر : 6861
  • 22 اردیبهشت 1400 - 6:25
آینده ناحیه صنعتی باغبادران آینده‌ای پر رونق خواهد بود
شهردار باغبادران گفت: بیش از ۵۰ درصد از زمین‌های این شهرک همچنان واگذار نشده و در تفاهم‌نامه‌ای که فی ما بین شهرداری باغبادران، بخشداری باغبهادران و شرکت شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده است، این شرکت متعهد شده تا پایان اردیبهشت ماه نقشه جدید میزان واگذاری این شهرک را آماده کرده تا با حضور سرمایه گذاران جدید و واگذاری زمین به آنان رونق دوچندانی بگیرد.

به گزارش نبض وطن، حجت امینی باغبادرانی در نشست با سرپرست بانک ملت اظهار کرد: باغبادران به دلیل مرکزیت بخش باغبهادران حوزه نفوذ وسیعی دارد به گونه‌ای که بیش از ۳۰ روستا از امکانات و خدمات شهر و شهرداری باغبادران بهره مند شده و درمان، آموزش و ارزاق عمومی خود را از این شهر ساحلی تأمین می‌کنند.

وی افزود: ناحیه صنعتی باغبادران در یکی از بهترین نقاط شهرستان لنجان و شهر باغبادران واقع شده و چنانچه نگاه توسعه محور به این شهرک داشته باشیم می‌تواند ویترین اثرگذاری فعالیت صنایع کوچک و متوسط در استان و کشور باشد و نباید فراموش کرد فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان فعال در این مجموعه زحمات بسیاری برای راه اندازی شهرک متحمل شده اند تا این شهرک بتواند فعالیت خود را آغاز کند.

شهردار باغبادران تصریح کرد: طی سال‌های اخیر مباحثی چون انتقال مالکیت اراضی این شهرک از جهاد به شرکت شهرک‌های صنعتی استان، توپوگرافی شهرک، تغییر سیاستگذاری ها مختلف و… چالش‌های بسیاری برای تولیدکنندگان فعال در این شهرک به همراه داشته است اما شاهد هستیم علیرغم همه مشکلات این مجموعه پویا و فعال در حال فعالیت بوده و در وضعیتی قرار دارد که آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: آینده ناحیه صنعتی باغبادران آینده‌ای پر رونق خواهد بود چراکه بیش از ۵۰ درصد از زمین‌های این شهرک همچنان واگذار نشده و در تفاهم‌نامه‌ای که فی ما بین شهرداری باغبادران، بخشداری باغبهادران و شرکت شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده است، این شرکت متعهد شده تا پایان اردیبهشت ماه نقشه جدید میزان واگذاری این شهرک را آماده کرده تا با حضور سرمایه گذاران جدید و واگذاری زمین به آنان رونق دوچندانی بگیرد.

امینی اضافه کرد: زیرساخت‌های مورد نیاز ناحیه صنعتی باغبادران تکمیل شده و فیبرنوری نیز در دست اقدام است و ظرف ماه‌های آینده این مهم به اتمام و بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه چنانچه سرمایه، سرمایه گذارن بخش خصوصی جذب و در مسیر تولید مورد استفاده قرار نگیرد اسراف شده است، گفت: بزرگترین معضل جامعه و به تبع ان شهرستان لنجان مسئله بیکاری است و چنانچه به توسعه شهرک صنعتی باغبادران توجه شود شاهد ایجاد اشتغال جدید خواهیم بود که علاوه بر رونق تولید کمک شایانی به حل مشکل بیکاری خواهد کرد.

شهردار باغبادران عنوان کرد: تولیدکنندگان امروز نیاز مالی برای گردش سرمایه دارند اما باید توجه داشت که بسیاری از تولیدکنندگان از قوانین بانکی بی اطلاع هستند و قطعاً بانک‌های عامل همچون بانک ملت می‌توانند با شفافسازی قوانین خود کمک شایانی را به تولید کنندگان داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری باغبادران در راستای وظیفه‌ای که قانون بر عهده شهرداری قرار داده مدت هاست پیگیر جابجایی اصناف مزاحم شهری به خارج از بافت اصلی شهر است و به دلیل بازگشت سرمایه آمادگی در این مجموعه آمادگی همکاری با بانک ملت وجود دارد.
امینی افزود: با پیگیری‌های انجام شده نیز پهنه‌ای حدود ۷۲ هزار متر برای ایجاد شهرک مشاغل مزاحم شهری پیش بینی شده که در مجاورت بلوار ۴۵ متری و آرامستان شهر قرار دارد و علاوه بر دسترسی آسان و ایمن شهروندان سهولت در استفاده جاده اصفهان شهرکرد را نیز دارد.

وی تصریح کرد: در مطالعات صورت گرفته خدماتی چون خدمات خودرو سبک، خدمات وسائط نقلیه سنگین، تعمیر موتور سیکلت و دوچرخه، درودگری، لوازم بهداشتی ساختمانی، آلومینوم کاری، عرضه مصالح ساختمانی، کارگاه تولید موزائیک، فروش اهن آلات و واحدها ی رزور پیش بینی شده تا در صورت نیاز کاربری‌های کارگاهی، خدماتی متقاضیان مرتفع شود.

شهردار باغبادران متذکر شد: با توجه به نیاز شهر به انتقال اصناف مزاحم و نیهمه مزاحم با قدرت به دنبال اجرایی شدن این طرح در شهر باغبادران هستیم و مکاتبات لازم نیز در این خصوص با استانداری، فرمانداری، مسکن و شهرسازی و… انجام شده و امیدواریم با توجه به مهیا شدن کلیه مقدمات لازم در آینده نزدیک شاهد تأسیس این مجموعه باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=6861
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.