• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

طحان نظیف: نتایج دور دوم انتخابات مجلس سریع اعلام می‌شود

  • کد خبر : 68698
  • 21 اردیبهشت 1403 - 15:17
طحان نظیف: نتایج دور دوم انتخابات مجلس سریع اعلام می‌شود
سخنگوی شورای نگهبان گفت: نتایج دور دوم انتخابات مجلس سریع اعلام می‌شود.

به گزارش نبض وطن، هادی طحان‌نظیف عصر امروز_جمعه ۲۱ اردیبهشت_ در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از صبح امروز فرایند رأی‌گیری در ۲۲ حوزه انتخابیه و ۱۵ استان در حال انجام است و فرایندها به خوبی در حال طی شدن است.

وی تاکید کرد: در حوزه هایی که به صورت دستی و حوزه‌هایی که به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود، تاکنون بل هیچ مشکلی روبرو نبودیم و تخلف خاصی نداشتیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: موارد محدودی از تخلف به ما گزارش شده که مردم از طریق سامانه مردم ناظر ارسال کردند و همکاران ما در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات آن موارد جزئی را هم پیگیری کردند و فرایندها به خوبی در حال طی شدن است.

طحان نظیف در ادامه تاکید کرد: مردم رأی دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند و تا ساعات باقی مانده یعنی ساعت ۱۸ رأی خود را ثبت کنند.

وی بیان کرد: اگر نکته یا تخلفی وجود داشت در فرآیند برگزاری انتخابات وجود داشت، مردم از طریق سامانه مردم ناظر موارد را به ما ارسال کنند و در اسرع وقت همکاران ما هم پیگیری خواهند کرد و پاسخ خواهند داد.

سخنگوی شورای نگهبان درباره فرآیند اخذ رأی در حوزه‌هایی که به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در حوزه‌هایی که انتخابات به صورت تمام الکترونیکی است، رضایت نسبی وجود دارد و حتی میزان رضایت از موارد دستی بیشتر بوده است.

طحان نظیف تصریح کرد: زمان رأی‌گیری از ساعت ۸ تا ۱۸ است که در قانون امکان تمدید رأی گیری وجود دارد و در حوزه‌هایی که تقاضای رأی گیری وجود دارد، مجری و ناظر یعنی وزارت کشور و شورای نگهبان بررسی می‌کنند و در صورت لزوم تصمیم گیری و اعلام می‌کنیم.

وی در ادامه درباره وضعیت سامانه‌های الکترونیکی ثبت رأی، گفت: از صبح سامانه‌های الکترونیکی برای ثبت رأی برقرار بوده و حسب آنچه وزیر ارتباطات اعلام کرد، میزان اتصال بالا بوده و بیش‌از ۹۹ درصد را به ما اعلام کردند و مشکلی در این باره نداشتیم.

طحان نظیف بیان کرد: اعلام نتایج نسبت ادوار گذشته طبیعتاً سریع‌تر خواهد بود. البته الان صندوق‌های اخذ رأی خاموش است و صندوق‌های اخذ رأی به لحاظ مسائل امنیتی و نکاتی که داشتیم به هیچ جا وصل نیست، اما به محض آنکه رأی گیری به اتمام برسد، شمارش آرا در حوزه‌های تمام الکترونیکی به صورت مکانیزه انجام می‌شود و دستی نخواهد بود.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: لذا هیچکس الان از محتوای صندوق‌ها اطلاع ندارد و با پایان رای گیری، آغاز شمارش آرا را خواهیم داشت اما شمارش آرا در این فرآیند مقداری سریع‌تر خواهد بود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=68698

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.