• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳

دعوت مدیریت شهری از همشهریان برای همکاری در برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر

  • کد خبر : 69471
  • 26 اردیبهشت 1403 - 8:57
دعوت مدیریت شهری از همشهریان برای همکاری در برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر
رئیس كميسيون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی زرین شهر گفت: براساس تدابیر اتخاذ شده از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی زرین شهر، دبیرخانه هفته نکوداشت زرین شهر از هنرمندان، نخبگان، افراد دارای ایده، ورزشکاران و شهروندان عزیز برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر هفته نکوداشت زرین شهر دعوت به همکاری می‌کند.

حجت الاسلام مجید سبکتکین در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: خطه طلایی ایران از جمله شهرهای تاریخی استان اصفهان به‌شمار می‌آید که در دل خود علما، مفاخر، هنرمندان و چهره هایی ماندگاری را چون سردار شهید حسین قجه ای، سردار جعفرقلی خان ریزی، حکیم فخرالاطبا، استاد نامدار حاج علی پرورش ریزی، علامه آقا شیخ مرتضی ریزی، میرزا احمد نقاش ریزی، مریم ریزی و… را پرورش داده است.

وی افزود: هنرهای چون گلیم بافی، قالی بافی، سراجی، نگارگری، خطاطی، قلمکاری، نقش اندازی با ساقه برنج و سازسازی و… از جمله هنرهایی است که از دیرباز در زرین شهر توسط هنرمندان زبردست انجام می‌گرفته و امروز نیز همچنان تاریخ را در این دیار زرخیر روایت می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی زرین شهر تصریح کرد: ما براین باور هستیم زرین شهر با داشتن زمینه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری و همچنین جاذبه‌های تاریخی آنگونه که باید به دیگر شهرهای ایران معرفی نشده از این رو با برگزاری هفته نکوداشت زرین شهر در مسیری گام برداشته‌ایم که حلقه‌های مفقوده دیروز و امروز را به یکدیگر پیوند دهیم تا علاوه بر حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی ارزشمند این دیار، خطه طلایی ایران را به خوبی معرفی کنیم.

وی ادامه داد: برای نکوداشت زرین شهر باید ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و خاطرات آن را به خوبی بشناسیم و در قالب یک رویداد فرهنگی و از دریچه هنر این داشته‌های ارزشمند را با تکیه بر ظرفیت‌های بومی برای همگان معرفی کنیم.

سبکتکین با اشاره به تشکیل دبیرخانه هفته نکوداشت زرین شهر، اضافه کرد: براساس تدابیر اتخاذ شده از سوی شهردار و اعضای شورای اسلامی زرین شهر، دبیرخانه هفته نکوداشت زرین شهر از هنرمندان، نخبگان، افراد دارای ایده، ورزشکاران و شهروندان عزیز برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر هفته نکوداشت زرین شهر دعوت به همکاری می‌کند.

وی عنوان کرد: براساس تدابیر اتخاذ شده امسال از ظرفیت فرهنگخانه زرین شهر نیز برای برگزاری ویژه‌ برنامه‌های مختلف در هفته نکوداشت زرین شهر بهره خواهیم برد تا دسترسی شهروندان برای حضور در برنامه‌های تعریف شده آسان شود و شاهد ایجاد نشاط در محلات مختلف شهر باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی زرین شهر گفت: همه تلاش ما این بوده که هفته‌ای به یادماندنی را برای شهروندان به یادگار بگذاریم و هدف نهایی این اقدامات دیده‌شدن خطه طلایی ایران و معرفی ظرفیت‌های آن به سراسر کشور است که بیش از آنکه ارزش مادی و سودآوری برای استان به همراه داشته باشد برکات فرهنگی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با برگزاری موفقیت‌آمیز این رویداد و تعامل فرهنگ و تاریخ غنی زرین شهر با فرهنگ سایر اقوام بتوانیم نقش پر رنگی از نظر فرهنگی و اجتماعی برای این رویداد ترسیم کنیم

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=69471
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.