• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳

اجرای حکم قلع و قمع ۴ فقره تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی در لنجان

  • کد خبر : 70176
  • 30 اردیبهشت 1403 - 6:36
اجرای حکم قلع و قمع ۴ فقره تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی در لنجان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنجان از اجرای احکام صادره از مراجع قضایی مبنی بر قلع و قمع تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

مهدی محضری در گفت‌گو با خبرنگار نبض وطن اظهار کرد: هرگونه تغییر و تبدیل عرصه‌های کشاورزی بصورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک این قانون ممنوع بوده و افرادی که نسبت به تغییر و تبدیل اراضی کشاورزی اقدام کنند، علاوه‌بر قلع و قمع بنا، جزای نقدی نیز پرداخت می‌کنند.

وی افزود: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضایی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغات و جلوگیری از تغییر کاربری آنها ،چهار مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغی در اراضی زراعی زرین شهر قلع و قمع و به عرصه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنجان تصریح کرد: به‌دنبال تذکرات شفاهی و اخطارهای کتبی ابلاغی به مالکان ساخت وسازهای غیرمجاز در این شهرستان و عدم توجه به این تذکرات، پس از طی مراحل قانونی و صدور حکم قضایی با هماهنگی دادستان شهرستان و نیروی انتظامی این ساخت و سازها قلع و قمع شدند.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت ما صیانت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری و تخریب اراضی کشاورزی است و همه‌ی متولیان امر باید با هماهنگی و تعامل سازنده با یکدیگر از تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان با جدّیت کامل جلوگیری کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=70176

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.