• امروز : یکشنبه - ۲۷ خرداد - ۱۴۰۳
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد:

واردات ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا؛ اولین اقدام رئیس جمهور در شروع دولت

  • کد خبر : 71073
  • 03 خرداد 1403 - 12:03
واردات ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا؛ اولین اقدام رئیس جمهور در شروع دولت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه واردات ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا اولین اقدام رئیس جمهور در شروع دولت سیزدهم در حوزه سلامت بود، گفت: فرماندهی شهید آیت‌الله رئیسی در ستاد کرونا برجسته بود.

به گزارش نبض وطن به نقل از وبدا، بهرام عین اللهی در توصیف تدابیر ویژه شهید جمهور در حوزه بهداشت و درمان، با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایطی که روزانه ۷۰۰ فوتی کرونا داشتیم کشور را تحویل گرفت، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بدو شروع به کار دولت فرمودند اولین اولویت شما باید مهار کرونا باشد و آیت‌الله رئیسی برای تحقق این امر شب و روز نداشت.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان فقط ۱۸ میلیون دز واکسن به مردم تزریق شده بود، افزود: ایشان به مسئله کمبود واکسن ورود کرد و پس از گفت‌وگویی که با رئیس جمهور چین داشت، اولین محموله واکسن که ۱۰ میلیون دز بود وارد کشور شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: روزانه ۵۰ هزار مراجعه به بیمارستان‌ها، ۲۰ هزار بستری و ۸ هزار مریض بدحال داشتیم در حالی که فقط ۷۰ هزار دز روزانه واکسن تزریق می‌شد و برخی‌ها سخن از رفتن به ارمنستان و سایر کشورها، برای دریافت واکسن می‌کردند.

عین اللهی بیان کرد: با توصیه آیت‌الله رئیسی جنبش مردمی واکسیناسیون شکل گرفت و با بسیج مردمی و استفاده از تمام امکانات کشور و بسیج مراکز، مساجد، حسینیه‌ها، ورزشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج، تزریق واکسن را به روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز رساندیم.

وی ادامه داد: تا پیش از دولت سیزدهم فوتی‌های کرونا ۱۲۲ هزار نفر بود که در این دولت به ۲۰ هزار نفر رسید؛ فرماندهی شهید آیت‌الله رئیسی در ستاد کرونا برجسته بود و تحت این فرماندهی بود که کرونا مهار شد.

وزیر بهداشت دو برابر شدن تخت‌های picu را یکی دیگر از یادگارهای شهید رئیسی در ایام کرونا دانست و گفت: کرونا امیکرون بیشتر بچه‌ها را درگیر می‌کرد و ما تخت مراقبت‌های ویژه کودکان کم داشتیم که با دستور رئیس جمهور ۵۰۰ تخت picu به هزار تخت افزایش یافت تا کودکان در همه‌گیری کرونا دچار مشکل نشوند.

افتتاح ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان سال

عین اللهی از راه‌اندازی ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان سال خبر داد و افزود: آیت‌الله رئیسی برای سلامت مردم بسیار اهمیت قائل بود و بر افتتاح پروژه‌های بر زمین مانده تاکید می‌ورزید.

وی افزود: در طی مدت ریاست جمهوری ایشان ۱۶ هزار تخت بیمارستانی راه‌اندازی شد و تا پایان امسال نیز ۱۵ هزار تخت جدید راه‌اندازی می‌شود که این دستاوردها در تاریخ سلامت بی‌نظیر است.

وزیر بهداشت ادامه داد: افتتاح پروژه‌های بر زمین مانده از اقدامات و تأکیدات ایشان بود که نمونه آن راه‌اندازی بیمارستان ولی عصر اراک است که سال‌های سال این پروژه بر زمین مانده بود و منتظر بودیم با دستان مبارک ایشان افتتاح شود، اما این سعادت را نداشتیم و اکنون آماده بهره‌برداری است.

عین اللهی بهره‌برداری از کلان بیمارستان‌های حضرت مهدی (عج) و غدیر تهران و بیمارستان شهریار پس از ۳۴ سال را از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: شهید رئیسی بر اتمام و تکمیل پروژه‌هایی که سال‌های سال بر زمین مانده بود اصرار داشت و در این دولت بسیاری از این پروژه‌ها در حوزه سلامت تکمیل شد و به بهره برداری رسید.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=71073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.