• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
شهردار مطرح کرد:

رویکرد شهرداری زرین شهر حمایت از صنایع دستی و گردشگری است

  • کد خبر : 73632
  • 28 خرداد 1403 - 20:33
رویکرد شهرداری زرین شهر حمایت از صنایع دستی و گردشگری است
شهردار زرین شهر گفت: نگاه و رویکرد مدیریت شهری و شورای اسلامی زرین شهر به حوزه صنایع دستی متفاوت بوده به‌گونه‌ای که در دوره ششم مدیریت شهری شاهد افتتاح بازارچه تخصصی حوزه صنایع دستی در مرکز شهر بوده‌ایم.

به گزارش خبرنگار نبض وطن، حسین اسماعیلی احمدی در نشست صمیمی مدیریت شهری با مریم سلیمیان هنرمند صنایع دستی، اظهار کرد: نگاه و رویکرد مدیریت شهری و شورای اسلامی زرین شهر به حوزه صنایع دستی متفاوت بوده به‌گونه‌ای که در دوره ششم مدیریت شهری شاهد افتتاح بازارچه تخصصی حوزه صنایع دستی در مرکز شهر بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه امروزه اهمیت صنایع دستی نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است، افزود: برپایی این نمایشگاه فرصت و ظرفیت مناسبی را فراهم کرد تا دریابیم در حوزه صنایع دستی چه اقدامات فاخری انجام شده است.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده صنایع دستی شهرستان لنجان و به ویژه خطه طلایی ایران همچون نگینی در حوزه اقتصادی می‌درخشد و زمینه اشتغال خانگی را فراهم کرده استاز این رو باید از ظرفیت صنایع دستی و هنرمندان در شهر بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه صنایع دستی ایران یکی از سه قطب صنایع دستی جهان محسوب می شود، ادامه داد: صنایع دستی به عنوان نبض تپنده هویت ملت‌های مختلف و همچنین پیشران اقتصادی در کشورهای مختلف محسوب می‌شود و قطعا برنامه ریزی و تمرکز در این بخش می‌تواند آثار مثبتی را در بخش‌های مختلف اشتغالزایی و اقتصادی برای شهروندان و فعالان این عرصه به دنبال داشته باشد.

اسماعیلی احمدی عنوان کرد: قدمت، غنا، زیبایی و بویژه تنوع صنایع دستی در خطه طلایی ایران سبب شده هنرمندان این شهرستان در کشور شناخته شوند چراکه هر کدام از صنایع دستی این شهر قدمتی دیرینه دارند و پته دوزی نیز یکی از این هنرها به‌شمار می‌آید که توسط هنرمند فرهیخته خانم سلیمیان به خوبی به دیگر شهرهای ایران معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنر پته دوزی همچو برخی از هنرها و صنایع دستی این دیار زرخیز در دست فراموشی بود و این درحالیست که اینگونه هنرها روایتگر تاریخی بلند خطه طلایی ایران هستند و تنها افراد انگشت شماری در این رشته‌ها مشغول فعالیت هستند تا هنرهایی سنتی که به جا مانده از پیشینیان و نسل قدیم هستند به حیات خود دهند و شاهد هستیم که چشم هر گردشگر و مردم هنر دوست را خیره می‌کنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=73632
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.