• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

سازمان‌های مردم‌نهاد رقیب مسئولان خصوصا مدیریت شهری نیستند

  • کد خبر : 7469
  • 05 خرداد 1400 - 11:05
سازمان‌های مردم‌نهاد رقیب مسئولان خصوصا مدیریت شهری نیستند
مدیرعامل انجمن حافظان میراث لنجان گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد رقیب مسئولان خصوصا مدیریت شهری نیستند.

به گزارش نبض وطن، میلاد موذنی مدیر عامل انجمن حافظان میراث لنجان در نشست صمیمی اعضاء این انجمن با شهردار زرین شهر، سمن ها را نماد واگذاری امور جامعه به مردم دانست و اظهار کرد: انجمن‌های مردم‌نهاد، در طول سال های گذشته با عملکرد خود به خوبی نشان داده اند می توانند زمینه‌ی حضور مردم را در جهت بهبود ساختار جامعه و زندگی اجتماعی فراهم کنند و به عنوان بازوان توانمند مسئولان و ادارات مختلف برای برطرف کردن برخی چالش ها و مشکلات و بالاتر رفتن سطح زندگی اجتماعی همه‌ی افراد جامعه تلاش کنند.
وی افزود: برای حفاظت و پاسداری از داشته های ارزشمند تاریخی و تداوم این رویکرد نیازمند فرهنگسازی، عزم ملی و حمایت و همکاری مردم ، مسئولان هر شهر و منطقه و سرمایه گذاران بخش خصوصی هستیم از این رو برآن شدیم انجمن حافظان میراث لنجان را با هدف تحقق این مهم راه اندازی کنیم.
مدیرعامل انجمن حافظان میراث لنجان تصریح کرد: در طول یکسال و اندی گذشته انجمن حافظان میراث لنجان اقداماتی چون تهیه و تدوین تقویم فرهنگی-گردشگری شهرستان لنجان، تلاش برای ثبت آئین سنگ زنی عاشورا در زرین شهر، آئین شنبه گردش، تهیه و تدوین اطلس غذاهای سنتی شهرستان لنجان، ثبت و ضبط تاریخی شفاهی این شهرستان و… را در دستور کار خود قرار داد.
وی ادامه داد: فعالیت های انجمن حافظان میراث لنجان با اخذ مجوزات لازم سرعتی دو چندان به خود گرفت و پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی و نامگذاری یک روز جهت برگزاری نکوداشت به شهرداری های شهرستان لنجان ارائه شد و پیگیری هایی نیز در این خصوص انجام گرفت که متاسفانه با بی مهری برخی مدیران شهری مواجه شدیم.
موذنی با بیان اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد رقیب مسئولان خصوصا مدیریت شهری نیستند، گفت: برنامه‌های متعددی چون معرفی لباس‌سنتی زرین شهر، تاریخ شفاهی و… برای برگزاری هفته نکوداشت خطه طلایی ایران توسط انجمن حافظان میراث لنجان پایه ریزی و به مرحله اجرا رسید به گونه ای که تعداد قابل توجهی از لباس های سنتی گذشتگان شناسایی و در اختیار این انجمن قرار گرفت.
وی اضافه کرد: طی جمع آوری تاریخ شفاهی شهرستان لنجان و زرین شهر تعداد قابل توجهی از آثار و یادگاران باقی مانده از گذشته در منازل شهروندان شناسایی شد که برخی از انان آمادگی خود برای به نمایش گذاشتن این آثار ارزشمند برای عموم شهروندان الام کردند و قطعا تعاملات و همدلی هاست که سبب غنا بخشیدن به برگزاری اینگونه برنامه ها خواهد شد.
مدیرعامل انجمن حافظان میراث لنجان با بیان اینکه موازی کاری آفتی برای فعالیت های فرهنگی است که انرژی ها را از بین می برد، عنوان کرد: ما براین باور هستیم برای حفاظت از آثار بجا مانده از گذشته و معرفی داشته های تاریخی شهرستان خوش نام لنجان باید در فضای کاملا دوستانه نسبت به حل مباحث و دستیابی به وظایفی که بر دوش هر یک از ما قرار دارد بپردازیم و چنانچه این مهم مورد توجه قرار نگیرد قطعا آسیب آن سبب تاخیر در احیاء میراث ملموس و ناملموس خواهد شد.
وی با بیان اینکه حفظ مواریث فرهنگی، گنجینه‌ای ارزشمند برای آیندگان است، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر حساسیت‌های عمومی نسبت به محافظت از آثار، بناها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی برانگیخته شده است،به گونه ای که موضوع حفاظت از میراث فرهنگی به تدریج در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ و مطالبه اجتماعی است.
موذنی یادآور شد: گاهی پیش بردن اهداف بلندمدت نیاز به هم افزایی مسئولان و سازمان های مردم نهاد دارد و یکی از این مباحث احیاء حمام تاریخی دوقلو و همچنین جلوگیری از تخریب حمام ساحل به عنوان یک مطالبه شهروندی بوده که این مهم نیازمند نگاه ویژه مدیریت شهری، اداره میراث فرهنگی، اداره اوقاف و امور خیریه و اعتماد به انجمن مردم نهاد حافظان میراث لنجان است تا پیگیری های صورت گرفته به نتیجه ختم شود.
وی کلید توسعه پایدار جوامع مختلف را افزایش مشارکت اجتماعی دانست و تاکید کرد:ما براین باور هستیم افزایش مشارکت اجتماعی شاکله سرمایه اجتماعی است، از این رو انجمن حافظان میراث لنجان آمادگی خود را برای همراهی دستگاه های اجرایی، مدیریت شهری و … اعلام می کند و امیدواریم با اعتماد مسئولان امر با این انجمن شاهد اتفاقات خوشایندی در آینده نزدیک باشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=7469
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.