• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

کرونا سدی برای حضور انگلیسی‌ها در جشنواره کن

  • کد خبر : 7789
  • 08 خرداد 1400 - 9:20
کرونا سدی برای حضور انگلیسی‌ها در جشنواره کن
همزمان با اعلام اعمال مقررات جدید قرنطینه از سوی کشور فرانسه برای ورود مسافران به این کشور و در صورت اجرایی شدن آن، هنرمندان انگلیسی که بنا بود در جشنواره فیلم کن حضور داشته باشند با سدی محکم و مانعی جدی روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش نبض وطن و به نقل از تارنما (وب‌سایت) سینمایی ورایتی،‌ مطابق آنچه در رسانه‌های فرانسوی منتشر شده است دولت فرانسه قصد دارد از روز دوشنبه هفته جاری (۳۱ می ۲۰۲۱ برابر با ۱۰ خرداد ۱۴۰۰) قوانین جدید قرنطینه‌ای را برای مسافران ورودی به این کشور اعمال کند.

هر چند در این خبر آمده که اعمال این محدودیت‌ تنها در ماه جولای (۱۱ خرداد تا ۱۰ تیر ماه) به مدت یک ماه خواهد بود.

دلیل اتخاذ این تصمیم و اعمال محدودیت‌ها از سوی دولت فرانسه متاثر از افزایش شیوع نوع هندی ویروس کرونا در انگلستان است که نگرانی‌هایی را برای دولت  فرانسه ایجاد کرده است.

کرونا سدی برای حضور انگلیسی‌ها در جشنواره کن

در صورتی که قانون قرنطینه هفت روزه برای مسافران ورودی به فرانسه از انگلیس و سایر کشورها تا اوایل ماه جولای همچنان برقرار باشد، مسئولان جشنواره کن تلاش خواهند کرد معافیت‌هایی را برای ورود سینماگران به فرانسه در نظر بگیرند به شرطی که این افراد به طور کامل واکسینه شده باشند و تست PCR آنها ۷۲ ساعت قبل از ورود به فرانسه منفی باشد.

دولت فرانسه اعلام کرده شرایط بهداشتی را به صورت مستمر ارزیابی می‌کند و شیوه‌نامه‌ها و محدودیت‌ها را به شکل مستمر مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهد.

هفتادوچهارمین جشنواره کن نیز از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) و با حضور اسپایک لی کارگردان سرشناس و صاحب اسکار آمریکایی به عنوان رئیس هیات داوران بخش رقابتی برگزار خواهد شد.

جشنواره کن (‎Festival de Cannes‎) جشنواره‌ای سالانه است که در کن فرانسه برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از بزرگترین و جریان‌سازترین رویدادهای سینمایی جهان و محلی برای پیش‌نمایش فیلم‌های جدید از تمامی گونه‌ها (ژانرها) به‌شمار می‌آید. جشنواره کن در سال ۱۹۴۶ تأسیس شد.

جشنواره کن به عنوان ویترینی برای فیلم‌های مهم اروپا و جهان است. این جشنواره به مدت ۱۰ روز میزبان سینماگران جهان است و در هر دوره حدود دو هزار فیلم بلند سینمایی را از ۱۰۰ کشور جهان جهت گزینش و مورد بازبینی قرار می‌دهد.

در حالی که طی تاریخچه جشنواره فیلم کن، سینمای ایران و هنرمندان کشورمان تا کنون ۴۰ جایزه در بخش‌های مختلف این رویداد مهم سینمایی را به خود اختصاص داده‌اند بی‌تردید همچنان عباس کیارستمی با دریافت نخل طلا در سال ۱۳۷۶، پنج بار نامزدی برای این جایزه و نیز ۴ دوره حضور در جمع داروان این رویداد، پرافتخارترین سینماگر ایرانی در جشنواره کن است و پس از وی اصغر فرهادی نیز از چهره‌های مطرح سینمای ایران در این رویداد مهم سینمایی محسوب می شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=7789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.