• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳

معتمدی: خطه طلایی ایران، آوازه‌ای جهانی پیدا کرده است

  • کد خبر : 7869
  • 08 خرداد 1400 - 17:00
معتمدی: خطه طلایی ایران، آوازه‌ای جهانی پیدا کرده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: خطه طلایی ایران به واسطه فرهنگ و تمدن غنی، شهدای گرانقدر،علمای ارزشمند همچون شیخ مرتضی ریزی و مردم سختکوش، تلاشگر و فرهنگ دوست، آوازه ای جهانی پیدا کرده است.

به گزارش نبض وطن، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی در آئین نکوداشت زرین شهر اظهار کرد: نام نیک زرین شهر به دلیل هویت و داشته های ارزشمند این شهر همواره در کشور می درخشد.

وی با بیان اینکه برگزاری نکوداشت برای زرین شهر به دلیل افتخاراتی است که در طول تاریخ به دست آورده است، افزود: خطه طلایی ایران به واسطه فرهنگ و تمدن غنی، شهدای گرانقدر،علمای ارزشمند همچون شیخ مرتضی ریزی و مردم سختکوش، تلاشگر و فرهنگ دوست، آوازه ای جهانی پیدا کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: خداوند متعال نعمت های بسیاری را به خطه طلایی ایران اهدا کرده که این نعت ها در دیگر شهرهای ایران کمتر پیدا می شود و این مسئله مسئولیت مردم و مسئولان این شهر را سنگینتر می کند چراکه استفاده از نعمت های الهی نیازمند پاسخگویی دارد.

وی هنر را ابزاری برای رسیدن به خداوند متعال دانست و ادامه داد: هنر متعالی، هنری است که به واسطه آن انسان می تواند ارتباط معنوی خود با خداوند را تقویت کند و بهترین هنر را شهدایی چون قجه ای، باغبانی، طاهری داشتند که هنرمندانه دعوت حق را لبیک گفتند.

معتمدی با بیان اینکه مردم زرین شهر برای حفظ هویت و فرهنگ بومی خود سال ها تلاش کرده اند، گفت: آنچه امروز همه ما به آن افتخار می کنیم نتیجه داشته هایی که تا امروز به دست آورده ایم و برای ادامه این روند نیز باید تلاش و برنامه ریزی کرد تا آیندگان از این داشته های ارزشمند بی نصیب نمانند.

وی اضافه کرد: شهرستان لنجان دارای ۹ شهر بوده و شایسته است دیگر شهرهای این شهرستان نیز برای برگزاری هفته فرهنگی برنامه ریزی کنند تا هویت و داشته های ارزرشمند این شهرها برای امروز و فردای شهروندان و آحاد مردم ایران زمین معرفی و تبیین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: امروز دشمن تمام تلاش خود را برای نا امید ساختن مردم بکار گرفته تا آنان را نسبت به نظام و انقلاب و در نهایت حضور پرشور در انتخابات نا امید کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اینگونه برنامه های فرهنگی زمینه را برای روشنگری و بصیرت افزایی به خوبی فراهم می کند تا نسل جوان کشور دریابند که قبل از پیروزی انقلاب چه داشته ایم و امروز پس از گذشت ۴۲ سال از عمر بابرکت انقلاب چه چیزهای ارزشمندی را به دست آورده ایم که می تواند در مقابله تهاجم دشمن اثرگذار باشد.

معتمدی یادآور شد: درصد افراد باسواد کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب، افتخارات و دستاوردهای حوزه و فرهنگ و هنر، فناوری و اطلاعات و … از مباحثی است که می توان به آنها پرداخت و اگر امروز ایران در بسیاری از مولفه ها در دنیا پیشرفت داشته به واسطه پیروزی انقلاب، تلاش های شبانه روزی مردم و رهبری امام خمینی(ره) و ادامه دهنده راه ایشان مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه ایران امروز الگوی مقاومت در یمن ، افغانستان، عراق، فلسطین و… است، متذکر شد: امروز ایران به دلیل صدور انقلاب اسلامی به دیگر کشورها و بیدارسازی آنان در مقابل مستکبران جهان مورد تهاجم همه جانبه قرار گرفته و اگر برای صهیونیست، آمریکا و غرب خطری نداشتیم آنان در مقابل ایران اسلامی صف آرایی نمی کردند و توطئه های مختلف را علیه کشور به مرحله اجرا نمی رساندند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: امروز باید در مقابل دشمن ایستاد و با حضور در انتخابات پایه های نظام و انقلاب را مستحکمتر کرد و امیدواریم همچون ادوار گذشته با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی انتخاباتی سرنوشت ساز را در کشور رقم بزنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=7869
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.