• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
شهردار زرین شهر مطرح کرد؛

هفته نکوداشت زرین شهر دریچه ای برای معرفی شهر و توسعه صنعت گردشگری

  • کد خبر : 7885
  • 08 خرداد 1400 - 18:04
هفته نکوداشت زرین شهر دریچه ای برای معرفی شهر و توسعه صنعت گردشگری
شهردار زرین شهر گفت:هفته نکوداشت زرین شهر دریچه ای برای معرفی شهر و توسعه صنعت گردشگری است.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی در آیین نکوداشت زرین شهر اظهار کرد:  رشد روز افزون شهر نشینی و صنعتی شدن جوامع شهری سبب شده فرهنگ جامعه نیز به سرعت از اعتقادها وآداب و سنن کهن دور شود و این مسئله اهمیت انجام فعالیت های فرهنگی را دوچندان کرده است.

شهردار زرین شهر یکی از اهداف شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر موضوعات فرهنگی دانست و تصریح کرد: توسعه فرهنگی زیرساخت همه توسعه ها در کشور بوده و اگر سخن از توسعه عمرانی، اقتصادی و … می شود زیرساختی تحت عنوان زیرساخت فرهنگی و اجتماعی نیاز دارد تا دچار چالش نشوند و برهمین اساس برای پروژه های مختلف در دنیا بسته فرهنگی اجتماعی تعریف می شود.

وی با بیان اینکه توسعه شهر در کنار ساخت فضاها و کالبد شهر، نیازمند برقراری ارتباط بین محیط طبیعی و فیزیکی با وضع اجتماعی و فرهنگی است، افزود: پیوست فرهنگی شاه کلید رفع مظلومیت از فرهنگ و احیاء تمدن کهن هر شهر و دیار به شمار می آید و بر همین اساس شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر در جهت اعتلای زرین شهر و ثبت تاریخ ، تمدن و چهره های ماندگاری این دیار که در طول تاریخ برای رشد و توسعه خطه طلایی ایران تلاش کردند و سنگ بنای فرهنگ غنی، آداب و رسوم شهر را بنا نهادند به سمت برگزاری هفته فرهنگی گام برداشت.

محمدی اضافه کرد:با آغاز فعالیت مدیریت شهری در دوره پنجم تلاش هایی صورت گرفت و با تشکیل کمیته های مختلف در سال ۱۳۹۷ سعی شد در ابتدای هدفگذاری و برنامه ریزی جهت توسعه زرین شهر با تکیه بر مباحث فرهنگی انجام گیرد.

وی ادامه داد: تلاش هایی در سال ۱۳۹۷ برای نامگذاری روز زرین شهر و برگزاری هفته فرهنگی صورت گرفت اما به دلایل مختلف این مهم به مرحله اجرا نرسید و در نهایت با پیگیری های صورت گرفته در سال ۱۳۹۹ لایحه شهرداری به تصویب اعضاء شورای اسلامی زرین شهر رسید و  11 خرداد به عنوان روز زرین شهر نامگذاری شد.

شهردار زرین شهر با بیان اینکه  اولویت اصلی ما در اجرای برنامه های فرهنگی جذب شهروندان به برنامه و تقویت بعد هویت شهری است و برهمین اساس شاخصه‌های مختلفی در این راستا مد نظر قرار می گیرد، گفت: خرداد یکی از زیباترین ماه‌های سال در زرین شهر است چرا که از منظر زیبایی و فضای طبیعی شاهد کشت برنج و جاری بودن زاینده رود هستیم و آب و هوایی متبوع را در خطه طلایی ایران به نظاره می‌نشینیم از طرفی رویدادهای مهم زرین شهر در این ماه رخ داده است.

وی کشتی را یکی از ورزش های کهن و با پیشینه تاریخی در زرین شهر دانست و عنوان کرد: ثبت وقفنامه مسجد جامع، ثبت اثر تاریخی (باغ برجی)، ثبت آئین کشت برنج، نزدیک بودن به هفته صنایع دستی، قرار داشتن در ایام بزرگداشت فرهنگ پهلوانی و سالروز شهادت سردار شهید حسین قجه ای از جمله رویدادهایی بوده که در خردادماه این خطه به وجود دارد.

محمدی برگزرای هفته نکوداشت را دریچه ای برای معرفی شهر و توسعه صنعت گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: رویکرد هفته های فرهنگی به جذب گردشگری و معرفی شهر اختصاص دارد وبا توجه به اینکه خردادماه یکی از بهترین فصل ها در زرین شهر به شمار می آید و کشت برنج به عنوان یکی از هویت های شهر در این ماه انجام گرفته و فضایی وصف ناپذیر را به شهر هدیه می کند می تواند جذابیت منحصربفردی برای گردشگران داشته باشد.

وی با بیان اینکه آیین نکوداشت حس تعلق شهروندی را افزایش می دهد، متذکر شد:  برای موفقت در جذب گردشگر باید شناخت و علاقه شهروندان از این شهر بیش از گذشته افزایش یابد و در این راستا، باید با برنامه‌ریزی‌های مدون به گونه ای عمل شود که هفته نکوداشت زرین شهر در سال های آینده تقویت و اجرا شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=7885
  • نویسنده : حامد سلیمیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.