• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳

هنرمندان زرین شهر، مایه افتخار شهر هستند

  • کد خبر : 7980
  • 10 خرداد 1400 - 11:50
هنرمندان زرین شهر، مایه افتخار شهر هستند
شهردار زرین شهر گفت: شعرا و نویسندگان زرین شهر همواره پیشتاز مباحث فرهنگی و هنری بوده اند.

به گزارش نبض وطن، میثم محمدی در آئین رونمایی از مجموعه اشعار «زینب شیری» به مناسبت هفته نکوداشت زرین شهر، با بیان اینکه اهمیت فرهنگ و هنر در شکل‌گیری هویت جوامع مختلف بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: این شهر به لحاظ هویت تاریخی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری همواره پیشتاز بوده است.

وی افزود: فرهنگ و هنر به عنوان یک اصل همواره نقش مؤثری را در دمیدن روح در کالبد شهر، زیست پذیری و ایجاد آسایش فیزیکی و آرامش روانی بر عهده داشته و بر همین اساس شهرداری و شورای اسلامی زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری حمایت از هنرمندان بومی را به عنوان سرمایه‌های فکری و فرهنگی شهر در دستور خود قرار داد.

شهردار زرین شهر هنرمندان را مایه افتخار این شهر دانست و تصریح کرد: خوشبختانه هنر و فرهنگ زرین شهر در طول تاریخ این دیار تبلور و رشد پیدا کرده و نامش همطراز با کلانشهرهای ایران بر سر زبان‌ها جاری است به علت وجود هنرمندان و داشته‌های فرهنگی و هنری خطه طلایی ایران است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دستاوردهای قابل احصاء در برگزاری رویداد فرهنگی-هنری همچون نکوداشت زرین شهر این است که در این اوضاع و احوال که شاید خمودی و انفعال بر جامعه حاکم شده زمینه‌ای را برای جنب‌وجوش و فعالیت در عرصه‌های مختلف فراهم شد که ثمره آن نیز افزایش نشاط و شادابی شهروندان است.

محمدی با بیان اینکه شعرا و نویسندگان زرین شهر همواره پیشتاز مباحث فرهنگی و هنری بوده اند، اضافه کرد: ترانه‌ها و اشعار، دارای مضامینی چون امید و آرزو، سختی‌ها و دستاوردها، شوق زندگی و… است که با محیط و نوع زندگی سرایندگان آن منطقه همخوانی دارد و بر همین اساس این اشعار نقش مهمی را در ایجاد شادابی در بین خوانندگان آن اشعار دارد.

وی با بیان اینکه شاعران بسیاری در زرین شهر از گذشته تا امروز زندگی می‌کردند که مورد احترام بوده و هستند، عنوان کرد: با بررسی اشعار شعرای مختلف می‌توان به باورها و ارزش‌ها، فنون، محیط، شیوه و سبک زندگی و به طور کلی عناصر فرهنگ هر شهر و منطقه پی برد و خوشبختانه خطه طلایی ایران شعرای بسیاری را چون شادروان زینب شیری را در دامان خود پرورش داده که اشعار آنان بسیار لذت بخش است.

شهردار زرین شهر برگزاری محافل شعر و ادب را سبب تولید محتوا و نقشه راهی برای کشف استعدادهای جدید در این حوزه گسترده دانست و خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری تلاش کرد با همکاری انجمن فروغ سخن لنجان برنامه‌های متعددی را به مرحله اجرا رسانده و زمینه جذب و معرفی هنرمندان این حوزه را هموار سازد.

وی یادآور شد: مرحومه «زینب شیری» شاعره جوان زرین شهری از جمله جوانان خطه طلایی ایران به شمار می‌آید که در زمینه‌های مختلف چون نقاشی، خطاطی و موسیقی نیز زبانزد خاص و عام بود و پس از مرگ مغزی آخرین شعر زندگی خود را با اهدا عضو و با بخشیدن زندگی به همنوعان خود به زیبایی سرود و امیدواریم با رونمایی از کتاب این شاعر جوان یاد و خاطره وی گرامی داشته شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=7980
  • نویسنده : حامد سلیمیان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.