• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

عرف: نرخ مشارکت در انتخابات حدود ۴۰ درصد است

  • کد خبر : 8099
  • 10 خرداد 1400 - 11:30
عرف: نرخ مشارکت در انتخابات حدود ۴۰ درصد است
رییس ستاد انتخابات کشور گفت: طبق آخرین گزارش‌های موثق ارائه شده از جمله نظر سنجی ایسپا، نرخ مشارکت در انتخابات حدود ۴۰ درصد است.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایسنا، جمال عرف در همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که در محل وزارت کشور با دستور کار بررسی زمینه سازی هر چه مناسب‌تر برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه سالجاری برگزار شد، با اشاره به این موضوع که انتخابات جلوه حضور مردم در تعیین سرنوشت سیاسی آنها است، اظهار کرد: همه ما به عنوان مدیران سیاسی وظیفه داریم در چارچوب قانون، زمینه را برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم در کشور فراهم کنیم.

وی با تاکید بر این مساله که اختلاف نظر و تفاوت دیدگاه امری طبیعی در سپهر سیاست است، افزود: حد و معیار حل و فصل اختلافات، قانون است و برای همین تمام تلاش و دغدغه وزارت کشور بر اجرای مرّ صحیح قانون است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اهمیت آموزش کار با صندوق الکترونیکی گفت: با توجه به این که تقریباً در همه کلانشهرهای کشور صندوق الکترونیکی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، ضرورت آموزش این صندوق در نحوه رأی دهی تا شمارش آرا ضروری است و در این خصوص باید نهایت دقت و حساسیت به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر این که وظیفه ذاتی وزارت کشور، برگزاری انتخاباتی امن و سالم است، گفت: در امر خطیر مشارکت هم وزارت کشور اهتمام جدی طی یک سال اخیر داشته است. برگزاری نشست‌های متعدد با فعالان سیاسی، احزاب، مدیران رسانه‌ها و اجزای جامعه مدنی از جمله تلاش‌های وزارت کشور در جلب مشارکت عمومی و رونق بخشی به انتخابات است.

عرف با بیان اینکه باید تمام ظرفیت‌ها برای افزایش مشارکت در کشور به کار گرفته شود، گفت: فعال ساختن گروه‌های مرجع و معتمد در شرایط پیش رو می‌تواند به اندازه خود به افزایش شور و نشاط در انتخابات کمک کند.

وی با تشریح این موضوع که طبق آخرین گزارش‌های موثق ارائه شده از جمله نظر سنجی ایسپا، نرخ مشارکت در حدود ۴۰ درصد است؛ گفت: باید تلاش کنیم که این نرخ مشارکت به درجه بالایی ارتقا یابد. مشارکت حداکثری ضامن اقتدار و ثبات ملی است.

معاون وزیر کشور با بیان این مساله که مردم منبع اصلی قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: رضایتمندی مردم و حضور حداکثری آنها در صحنه انتخابات، زمینه ساز تقویت و انسجام اجتماعی بیشتر کشور خواهد بود.

وی به ضرورت توجه مدیران سیاسی به نه تنها روز انتخابات بلکه به فردای ۲۸ خرداد اشاره کرد و گفت: آینده نگری وجه تفاوت اصلی میان یک مدیر راهبرد نگر با یک مدیر صرفاً اجرایی است.

عرف با اظهار اینکه امید داریم نتیجه همه تلاش‌ها معطوف به تقویت وحدت و انسجام ملی باشد، گفت: تجلی این وحدت باید در بعد از انتخابات دیده شود و جامعه و نظام سیاسی با پشت سرگذاشتن انتخابات به مسیر متعالی خود ادامه دهد.

وی خطاب به معاونین سیاسی استانداری‌های سراسر کشور تاکید کرد: رعایت قانونمداری و بی طرفی، سرلوحه همه حرکت‌ها و برنامه‌ها باشد و این طور نباشد که خدای ناکرده شائبه سیاسی کاری و عدم بی طرفی در رفتار سیاسی مدیران دیده شود.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: وزیر کشور به صورت جدی تاکید بر این مساله دارند که هر مدیر میانی که بی طرفی را در عرصه انتخاباتی رعایت نکند، از سمت خود در اسرع وقت معزول شود.

وی خاطر نشان کرد: باید با همدلی و هم افزایی ظرفیت‌ها بتوانیم انتخاباتی سالم، امن و پرشور در ۲۸ خرداد ماه برگزار کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=8099

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.