• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳

پایان مرحله دوم تزریق واکسن رازی کووپارس تا اواسط تیرماه

  • کد خبر : 8137
  • 11 خرداد 1400 - 19:35
پایان مرحله دوم تزریق واکسن رازی کووپارس تا اواسط تیرماه
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار امیدواری کرد که تا اواسط تیرماه تزریق واکسن ایرانی کرونا به نام "رازی کوو پارس" به داوطلبان مرحله دوم کارآزمایی بالینی پایان یابد.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، دکتر جلیل کوهپایه زاده گفت: تزریق مرحله دوم تست انسانی از پنجم خرداد ماه در ۲ استان تهران و البرز آغاز شده است.

وی تعداد داوطلبان این مرحله کارآزمایی را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این داوطلبان ۲ دوز تزریقی و یک دوز استنشاقی را در این مرحله از طرح مطالعاتی دریافت خواهند کرد.

کوهپایه زاده خاطرنشان کرد: غربالگری داوطلبان این مرحله انجام شده و به عبارتی آزمایش‌ها روی این افراد انجام شده است و محققان این طرح مطالعاتی آماده انجام مرحله دوم کارآزمایی این واکسن هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار امیدواری کرد که با اتمام مرحله دوم، تحلیل و بررسی مرحله دوم در اسرع وقت انجام و با کمترین زمان ممکن وارد فاز سوم تست انسانی واکسن رازی کوو پارس شوند.

وی، تعداد داوطلبان مرحله اول تست انسانی این واکسن را ۱۳۳ نفر اعلام کرد و ادامه داد: فاز اول تست انسانی واکسن رازی کوو پارس با موفقیت به اتمام رسیده است.

مرحله دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس از ۶ خرداد ماه با ۵۰۰ داوطلب در ۲ گروه ۲۵۰ نفره آغاز شد. یک گروه ۲۵۰ نفره واکسن با دوز ۱۰ میکرولیتر و گروه دیگر با عنوان گروه کنترل واکسن نما دریافت می‌کنند.

براساس پیش بینی‌ها، مطالعه فاز دوم به حدود ۲ ماه زمان نیاز دارد و پس از گذشت این مدت، نتایج این طرح مطالعاتی برای سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود تا در صورت رضایت بخش بودن نتایج، فاز سوم مطالعات آغاز شود.

کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس مؤسسه رازی که نخستین واکسن تزریقی – استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است، با تزریق مرحله اول تست انسانی به ۲ داوطلب مرد دهم اسفند ماه ۹۹ با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، جلیل کوهپایه زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران و جمعی از مسؤولان و محققان در بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) تهران آغاز شد.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی – استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که توسط مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت تولید و روز دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) در همین مؤسسه مستقر در کرج رونمایی شد.

مؤسسه رازی از اسفند سال ۱۳۹۸ کار ساخت واکسن را آغاز و از روش واکسن پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن‌ها است، برای تولید آن استفاده کرد. این مؤسسه در فاصله زمانی اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹، کار طراحی این واکسن را به پایان رساند، در اردیبهشت دُزسنجی و فرمولاسیون انجام شد و از خرداد ماه ۹۹، آزمایش این واکسن روی ۵۰۰ حیوان صورت گرفت.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=8137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.