• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

نخستین وظیفه وزیر بهداشت آینده تکمیل شبکه بهداشتی و مبارزه با تعارض منافع است

  • کد خبر : 8614
  • 22 خرداد 1400 - 12:11
نخستین وظیفه وزیر بهداشت آینده تکمیل شبکه بهداشتی و مبارزه با تعارض منافع است
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور گفت: نخستین وظیفه وزیر بهداشت آینده، نوسازی و تکمیل شبکه بهداشتی و درمانی و مبارزه با تعارض منافع در وزارت بهداشت است.

به گزارش نبض وطن به نقل از فارس، همایش فعالان بهداشت و درمان حامی آیت‌الله رئیسی در سالن همایش‌های بیمارستان فرهیختگان تهران با حضور جمعی صاحب نظران و فعالان حوزه سلامت برگزار شد و در این مراسم جمعی از نخبگان، چهره‌ها، نمایندگان اقشار بهداشت و درمان به ایراد سخنرانی پرداختند.

 علی نیکزاد، رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی ضمن تشکر از حضور مسئولین و دست اندرکاران حوزه سلامت تمام  گفت: اینجاب  به عنوان نماینده آیت الله رئیسی در بین شما حاضر شده‌ام و حامل  سلام آقای رئیسی خدمت شما عزیزان هستم.

وی ادامه داد: ما باید با همت اصحاب بهداشت و درمان و تمام مدافعان سلامت فرد اصلح را انتخاب کنیم. باید دولتی که روی کار می‌آید دولت انقلابی باشد؛ نه دولتی که عدم گشایش اقتصادی را به ارمغان می‌آورد.

 رئیس ستاد مردمی آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد؛ همه ما باید در انتخابات مشارکت داشته باشیم که این مشارکت سبب وحدت جامعه اسلامی می‌شود و با انتخاب فرد اصلح که دارای برنامه،عدالت، طهارت اقتصادی و… ؛ باعث امید و عدالت در کشور باشیم.

علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در این مراسم گفت: نخستین وظیفه وزیر بهداشت آینده، نوسازی و تکمیل شبکه بهداشتی و درمانی است که در اوایل انقلاب، جمهوری اسلامی را نجات داد.

وی گفت: وزیر بهداشت دولت بعدی باید به سمت عدالت در سلامت حرکت کند. مبارزه با تعارض منافع در وزارت بهداشت ضروری است. در حال حاضر در نظام سلامت به شدت تعارض منافع وجود دارد و تجویز بیش از حد و بی‌حساب و کتاب داروها، نظام دارویی ژنریک ما را از بین برده است و موجب خروج ارز زیاد برای واردات تجهیزات پزشکی شده است که در دولت بعدی باید به آن توجه شود که دیگر شاهد چنین سو مدیرت‌هایی نباشیم.

کامران باقری لنکرانی، وزیر اسبق بهداشت نیز در ادامه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد: امیدواریم در نظام سلامت یک تحول واقعی رخ دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر دریافت‌کنندگان و ارائه دهندگان خدمات سلامت، رضایت کافی از وضعیت نظام سلامت ندارند، این نشان می‌دهد که احتیاج به یک تحول اساسی در بخش سلامت داریم، این تحول نباید جزئی نگر باشد بلکه باید نگاه جامع به بحث سلامت مردم کشور باشد.

باقری لنکرانی اضافه کرد: این نگاه، یک نقشه راه تدوین شده دارد؛ در سال ۱۳۹۳ ما ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت را داشتیم که یک نقشه راه است و اگر آن را مبنا قرار دهیم می‌توانیم شاهد تحول واقعی در نظام سلامت باشیم. تحولی که در آن بهداشت و پیشگیری در اولویت است و نظام ارجاع و ارکان مختلف در آن دیده شده است.

عین الهی،دبیر کمیته سلامت حامیان آیت الله رییسی با حمایت از کاندیداتوری ریاست جمهوری آیت الله رئیسی افزود: آیت الله رئیسی نماینده جریان ایثار، مردان میدان و گفتمان ما می‌توانیم است. آیت الله رئیسی فرمانده مردان و زنان پاکدست میهن پرست و مومن واقعی است؛عملکرد آیت الله رئیسی  نمایانگر حرف و عمل است. 

وی ادامه داد: جامعه پزشکی  حمایت خود را از آیت الله رئیسی اعلام می‌دارد و امیدواریم مشکلات کشور که برای نظام مقدس جمهوری اسلامی تهدید ایجاد کرده با مدیریت وی رفع شود.

در بخشی از این مراسم بیانیه حمایت بزرگ ۵۵ هزار نفری پرستاران از کاندیداتوری آیت الله رئیسی قرائت شد و در انتهای برنامه نیز طومار حمایت از ایشان از طرف جامعه بزرگ بهداشت و درمان و صاحب نظران این حوزه قرائت شده و این طومار بزرگ به امضای صاحب نظران و حضار رسید.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=8614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.