• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳

افزایش تعداد شعب اخذ رای در انتخابات ۱۴۰۰ در لنجان/ ۴۰۷ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در لنجان رقابت دارند

  • کد خبر : 8724
  • 26 خرداد 1400 - 8:19
افزایش تعداد شعب اخذ رای در انتخابات ۱۴۰۰ در لنجان/ ۴۰۷ نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در لنجان رقابت دارند
فرماندار شهرستان لنجان گفت: با توجه به تاکیدات ستاد انتخابات کشور 170 شعبه اخذ رای در شهرستان لنجان پیش بینی شده که از این میزان 130 شعبه در شهرهای 9 گانه شهرستان و 40 شعبه در روستاهای این شهرستان مستقر خواهند شد.

خدامراد صالحی در گفتوگو با خبرنگار نبض وطن، انتخابات را آئینه تجلی اراده مردم در تعیین سرنوشت خود دانست و اظهار کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی بنیانگذار جمهوری اسلامی به موضوع برگزاری انتخابات نگاه ویژه ای داشتند و با برگزاری رفراندوم شاهد بودیم که مردم رای آری به جمهوری اسلامی بودیم و تا امروز به صورت مکرر انتخابات در ایران اسلامی برگزار شده تا مردم بتوانند در تعیین سرنوشت خود اعمال نظر کنند.
وی افزود:برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه بار دیگر فرصت تجلی اراده ملی، مردم سالاری دینی و ولایت پذیری ملت ایران را فراهم آورده است از این رو به هر میزان حضور مردم در انتخابات پرشورتر باشد ضریب امنیتی کشور در مقابل تهاجم‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و … دشمنان افزایش خواهد یافت.
فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای شکل‌گیری پارلمان‌های محلی با حضور نخبگان تصمیم‌گیری می‌کنند، تصریح کرد: انتخابات شورای اسلامی شهر در شهرستان لنجان با حضور ۱۷۴ نامزد انتخاباتی برگزار خواهد شد و این افراد برای تصاحب ۴۹ کرسی شورای اسلامی در ۹ شهر به رقابت با یکدیگرخواهند پرداخت.
وی ادامه داد: در حوزه روستایی نیز ۲۳۳ نامزد برای تصاحب ۱۱۷ کرسی رقابت خواهند کرد.
صالحی اضافه کرد: متاسفانه در دو روستای چم آسمان و کته شور از توابع بخش باغبهادارن به دلیل به حد نصاب نرسیدن نامزدهای انتخاباتی و عدم احراز صلاحیت برخی نامزدهای ثبت نام کرده برای حضور در انتخابات در این مرحله، انتخابات شورای اسلامی روستا در این روستاها برگزار نخواهد شد.
وی با بیان اینکه تمهیدات، پشتیبانی‌ها، تعیین شعبه‌های اخذ رای و امکاناتی که باید در شعبه ها مستقر شود، مورد بررسی کامل قرار گرفته است، عنوان کرد: فرمانداری شهرستان لنجان آماده برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه است و هیچ مشکلی در جهت اجرای این اقدام مهم ملی در این شهرستان وجود ندارد.
فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه برای پیشگیری از تجمع افراد در شعب اخذ رای تعداد شعب اخذ رای در شهرستان افزایش یافته است، گفت:با توجه به تاکیدات ستاد انتخابات کشور ۱۷۰ شعبه اخذ رای در شهرستان لنجان پیش بینی شده که از این میزان ۱۳۰ شعبه در شهرهای ۹ گانه شهرستان و ۴۰ شعبه در روستاهای این شهرستان مستقر خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: از ۱۷۰ شعبه شهری، دو شعبه در بیمارستان های شهدای لنجان و شهید مطهری فولادشهر مستقر خواهد شد تا مراجعه کنندگان و بیماران بستری در این مراکز درمانی بتوانند رای خود را در صندوق های رای بیندازند.
صالحی یادآور شد: افزایش تعداد شعب اخذ رأی به این جهت است که شعبه به راحتی در دسترس و در نزدیکی محل زندگی افراد باشد تا بتوانند در خلوت‌ترین زمان برای حضور و رای دادن اقدام کنند.
وی با بیان اینکه انتخابات به جهت تاثیری که در روند توسعه و پیشرفت دارد و نشانه اقتدار نظام در جامعه بین‌الملل است، برای همه ما خیلی مهم است اما حفظ سلامت مردم نیز بسیار اهمیت دارد، متذکر شد: به دلیل شرایط کرونایی برای هر شعبه اخذ رای یک نفر به عنوان ناظر بهداشتی فعالیت خواهند کرد همچنین برای حفظ سلامت مردم و امنیت انتخابات، تدابیر لازم اندیشیده شده و برای تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=8724
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.