• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳

صالحی: رصدها نشان از میزان خوب مشارکت مردم لنجان در انتخابات دارد

  • کد خبر : 8898
  • 28 خرداد 1400 - 22:21
صالحی: رصدها نشان از میزان خوب مشارکت مردم لنجان در انتخابات دارد
فرماندار شهرستان لنجان گفت: مشارکت شهروندان شهرستان لنجان در سه بخش مرکزی، فولادشهر و باغبهادران در انتخابات خیلی خوب ارزیابی شده است.

به گزارش نبض وطن، خدامراد صالحی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت اخذ رای در شهرستان لنجان، اظهار کرد: فرمانداری شهرستان لنجان با همکاری ادارات مرتبط تدابیر خاص اجرایی و امنیتی را برای برگزاری هر چه باشکوهتر انتخابات ۲۸ خردادماه اتخاذ کرد و براساس هماهنگی‌های انجام شده سازماندهی و توزیع صندوق های اخذ رای در۱۷۰  شعبه ساعت شش صبح آغاز و براساس قانون انتخابات، راس ساعت ۷ صبح فرآیند اخذ رای در شهرستان لنجان آغاز شد.

وی با بیان اینکه تلاش مجریان و دست‌اندرکاران، برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در شهرستان لنجان است، تصریح کرد:  انتخابات شورای اسلامی شهر در شهرستان لنجان با حضور ۱۷۴ نامزد انتخاباتی برگزار خواهد شد و این افراد برای تصاحب ۴۹ کرسی شورای اسلامی در ۹ شهر به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و در حوزه روستایی نیز ۲۳۳ نامزد برای تصاحب ۱۱۷ کرسی رقابت خواهند کرد.

فرماندار شهرستان لنجان تصریح کرد: با توجه به تاکیدات ستاد انتخابات کشور و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی ۱۷۰ شعبه اخذ رای در شهرستان لنجان پیش بینی شد که نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته ۳۱ شعبه اخذ رای در این شهرستان افزوده شد.

وی با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رای در این شهرستان به لحاظ شرایط کرونایی و برای جلوگیری از تراکم جمعیت نسبت به دوره قبل افزایش یافته است، عنوان کرد: خوشبختانه توزیع مناسبی در تعداد شعب اخذ رای در شهرستان انجام گرفته است تا مردم بتوانند با خیال آسوده و اطمینان از رعایت پروتکل های بهداشتی رای خود را به صندوق بیندازند از این رو از تعداد ۱۷۰ شعبه اخذ رای، ۱۳۰ شعبه در شهرهای ۹گانه شهرستان لنجان و ۴۰ شعبه در روستاهای این شهرستان مستقر شده و روند اخذ رای در آنها انجام می پذیرد.

صالحی با بیان اینکه  همه اعضای شعب و مراجعه کنندگان ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستند ،  بیان کرد:با توجه به شیوع ویروس کرونا و بر اساس هماهنگی های انجام گرفته در کمیته‌های زیر مجموعه ستاد هماهنگی امور اجرایی انتخابات کمیته بهداشت با نظارت مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان گندزدایی شعبه اخذ رای انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۹۰۰ نفر عوامل اجرایی، امنیتی، نظارتی و ناظران بهداشتی در این دوره از انتخابات مشغول فعالیت هستند تا انتخاباتی سالم را شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان لنجان یادآور شد: از مجموع جمعیت شهرستان لنجان،  183 هزار و ۱۸۱ نفر واجد شرایط رأی دادن که از این تعداد هستند که از این تعداد ۹۲ هزار و ۹۰۰ نفر مرد و ۹۰ هزار و ۲۵۹ نفر نیز خانم هستند.

وی افزود: از مجموع ۱۸۳ هزار و ۱۸۱ نفر واجد شرایط رأی دادن در شهرستان لنجان بالغ بر ۴ هزار و ۴۲۲ نفر رای اولی هستند.

صالحی با بیان اینکه تاکنون گزارش تخلف نداشته‌ایم،  تصریح کرد: با همکاری اعضاء شورای تامین همه تهدیدات احتمالی شناسایی و برای جلوگیری از تهدیدات احتمالی تدابیر لازم اتخاذ شده است و خوشبختانه با تمهیدات امنیتی اتخاذ شده فضای آرامی را طی مدت گذشته در برگزاری انتخابات شهرستان لنجان شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در دوره های گذشته انتخابات های برگزار شده تراکم جمعیت برای حضور در پای صندوق های رای در بعد از ظهرها بوده، عنوان کرد: مشارکت شهروندان شهرستان لنجان در سه بخش مرکزی، فولادشهر و باغبهادران خیلی خوب ارزیابی شده است و  از مردم عزیز شهرستان درخواست می کنیم حضور خود در پای صندوق های اخذ رای را به ساعات پایانی موکل نکنند.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=8898
  • نویسنده : زهرا جعفری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.