• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

لندن بر سر دوراهی؛ لغو قرنطینه کرونا یا سلب میزبانی فینال یورو ۲۰۲۰

  • کد خبر : 9022
  • 29 خرداد 1400 - 19:31
لندن بر سر دوراهی؛ لغو قرنطینه کرونا یا سلب میزبانی فینال یورو ۲۰۲۰
براساس گزارش‌ها، درصورتی که دولت انگلیس برای هواداران خارجی و میهمان‌های ویژه اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) معافیت قرنطینه صادر نکند، امتیاز میزبانی از دیدارهای نیمه نهایی و فینال یورو ۲۰۲۰ از ورزشگاه ومبلی لندن گرفته خواهد شد.

به گزارش نبض وطن به نقل از ایرنا، همانطور که در ابتدا توسط نشریه «دِ تایمز» منتشر شد، وزرای دولت انگلیس برای معاف کردن مقامات یوفا، میهمانان اختصاصی و حامیان مالی و شبکه‌های خبری بین المللی از قرنطینه اجباری ۱۰ روزه در حال بحث و تبادل نظر هستند؛ در صورت صدور چنین معافیتی، بازدیدکنندگان خارجی می‌توانند پنج روز پس از ورود به بریتانیا و با یک تست منفی کووید-۱۹، از قرنطینه خارج شوند.

براساس گزارش منابع نزدیک به شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان، یوفا در ابتدا موضوع را با دولت انگلستان در میان گذاشته است.

رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ که به دلیل پاندمی کرونا با یک سال تعویق، هم اکنون در ۱۱ کشور اروپا در حال برگزاری است و ۹ شهر میزبان این تورنمنت برای شهروندان سایر کشورها به منظور حضور در ورزشگاه‌ها، معافیت قرنطینه صادر کرده‌اند.

با این حال، منابع خبری اعلام کرده‌اند که لندن همچنان به سیاست مرزی خود در مورد پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه ۱۰ روزه مسافران خارجی پایبند بوده و نسبت به معاف کردن مقامات یوفا از این قانون تمایلی ندارد؛ این در حالی است که شهروندان انگلیسی نیز در زمان بازگشت از کشوری دیگر ملزم به رعایت این تدابیر هستند.

ورزشگاه ومبلی ماه گذشته به دلیل خودداری دولت انگلیس از لغو قوانین قرنطینه برای حدود دو هزار و ۵۰۰ میهمان یوفا، امتیاز میزبانی از فینال لیگ قهرمانان مابین منچسترسیتی و چلسی را از دست داد و این دیدار در پورتو پرتغال برگزار شد.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز گذشته(جمعه) در پاسخ به سوالی در مودر شرایط فعلی  گفت: در مورد خواسته های یوفا با این نهاد صحبت خواهیم کرد و خواهیم دید که آیا می‌توانیم به توافقی معقول برسیم یا نه اما بدیهی است که اولویت ما سلامت عمومی است.

یوفا روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: یوفا خرسند است که ظرفیت ومبلی به دست کم ۵۰ درصد برای بازی‌های مرحله حذفی افزایش یافته است.

در حال حاضر و براساس گزارش‌ها، یوفا بوداپست مجارستان را گزینه احتمالی برای جایگزینی ومبلی در نظر گرفته است.

اتحادیه فوتبال اروپا پیش از آغاز این تورنمنت به دلیل ناتوانی شهرهای دوبلین و بیلبائو از ضمانت حضور هواداران در یورو ۲۰۲۰، امتیاز میزبانی را از این دو شهر سلب کرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzevatan.ir/?p=9022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.